کد خبر: ۹۰۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۳۳۰
تیم ملی امید فوتبال ایران مسیر نسبتا راحتی برای کسب مجوز حضور در دور نهایی مسابقات قهرمانی آسیا دارد. این بازی‌ها از سوم آبان در تاجیکستان آغاز می‌شود.

مسیر راحت تیم مهدوی‌کیابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا: مهدی مهدوی‌کیا و شاگردانش در تیم ملی فوتبال امید از سوم آبان برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می‌روند و با تیم‌های تاجیکستان(میزبان)، نپال و لبنان در شهر دوشنبه دیدار خواهند کرد و در نهایت تیم صدرنشین به طور مستقیم به مرحله بعد راه خواهد یافت و تیم دوم گروه شانس کسب سهمیه به عنوان یکی از چهار تیم برتر گروه های یازده‌گانه را خواهد داشت.

*دعوت ۲۴ بازیکن به اردو

مهدوی‌کیا ۲۵ بازیکن را برای حضور در تیم ملی امید دعوت کرده که در این فهرست بیشترین سهمیه از آن استقلال و پیکان است و در بین تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس، نساجی، آلومینیوم، تراکتورو هوادار هیچ بازیکن را در این تیم ندارند. در عوض تیم‌هایی از لیگ دسته یک شامل ملوان، مس شهربابک و ماشین سازی نمایندگانی را در تیم ملی دارند.

این تیم فقط یک جلسه تمرین در تهران خواهد داشت و روز ۳۰ مهر راهی تاجیکستان می‌شود تا دو جلسه از تمرینات خود را در این کشور برگزار کند.

*آغاز بازی‌های تیم ملی از سوم آبان

تیم ملی بعد از دو جلسه تمرین، نخستین بازی خود را سوم آبان مقابل نپال برگزار خواهد کرد. در ادامه شاگردان مهدوی کیا هر سه روز یک بار در تاریخ‌های ۶ آبان با لبنان و ۹ آبان با تاجیکستان رو به رو خواهند شد تا با کسب حداکثر امتیازات راهی مرحله بعد شوند.

برنامه بازی های تیم ملی به این شرح است:

دوشنبه ۳ آبان

ایران- نپال/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران)- استادیوم دوشنبه

پنج‌شنبه ۶ آبان

لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) - استادیوم دوشنبه

یک‌شنبه ۹ آبان

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه

* آشنایی با رقیبان تیم ملی در مسابقات انتخابی قهرمانی اسیا

تیم ملی نپال

ضعیفت ترین تیم این گروه هیچ گاه در مرحله نهایی مسابقات حضور نداشته است. نپال در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در این مسابقات غایب بوده و در مراحل مقدماتی هم فقط یک پیروزی کسب کرده است.

نپال در سال ۲۰۱۵ نیز برای حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا در تهران حضور داشت که با ۵ گل مقابل شاگردان محمد خاکپور شکست خورد.

تیم ملی لبنان

لبنانی ها هم مانند نپال هرگز در مسابقات نهایی حضور نداشته اند. پنج تلاش قبلی لبنان برای کسب سهمیه مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا با ناکامی مواجه شده است و افتخار چندانی در این رده سنی به دست نیاورده اند.

آن ها برخلاف رقبای خود در مدت زمان اخیر دیدارهای زیادی را به منظور افزایش آمادگی انجام داده اند که این دیدارهای دوستانه عمدتا با ناکامی تمام شده است.

تیم ملی تاجیکستان

تاجیک ها که مدتی است در فوتبال پیشرفت کرده اند و توانستند روند رو به رشدی را تجربه کنند، با کسب میزبانی این رقابت ها به دنبال حضور در دور نهایی هستند.

با این حال آن ها در سال های گذشته هرگز نتوانستند به مرحله نهایی مسابقات صعود کنند و به طور مرتب در مرحله مقدماتی حذف شده اند.

آخرین تقابل ایران و تاجیکستان در این رده سنی به سال ۲۰۱۳ باز می گردد که تیم ملی با گل های پیام صادقیان و یعقوب کریمی این تیم را با دو گل شکست داد.

البته که تیم کنونی تاجیکستان هیچ شباهتی به آن تیم ندارد و فوتبال این کشور هم به نسبت سال های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

*عملکرد تیم ملی در دوره گذشته

دوره گذشته این مسابقات در دی ۱۳۹۸ برگزار شد که تیم ملی با هدایت حمید استیلی راهی مسابقات انتخابی المپیک شد اما در همان مرحله گروهی مسابقات حذف شد و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند. ایران در این مرحله با حضور بازیکنانی مانند مهدی قایدی، امید نورافکن و ... جلوی کره جنوبی شکست خورد، با ازبکستان مساوی کرد و فقط چین را با یک گل شکست داد و در نهایت از صعود به المپیک توکیو بازماند.

*حذف تیم پرستاره المپیک با حضور مهدوی کیا

مهدی مهدوکیا در دوران بازیگری خود به همراه تیم پرستاره ایران از صعود به بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بازماند. او و هم تیمی هایش شامل رسول خطیبی، جواد نکونام، محرم نویدکیا، علی کریمی، یونس باهنر، سبو شهبازیان و ... در دور مقدماتی در تقابل با تیم های بحرین و لبنان ناکام بودند و در گروه خود آخر شدند و حتی نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند تا پرستاره ترین نسل تیم ملی امید ایران با یک تراژدی حذف شوند.

نکته جالب توجه هم گروهی تیم ملی امید با هدایت مهدوی کیا با تیم ملی امید لبنان است که به نوعی برای سرمربی ایرانی تکرار خاطره خواهد شد و می تواند انتقام بازی امیدهای ایران و لبنان را بعد از حدود ۲۰ سال بگیرد.

*دورخیز مهدوی کیا برای شکستن طلسم

هدف این تیم شکستن طلسم ناکامی ایران در صعود به المپیک است که سال ۲۰۲۴ در پاریس فرانسه برگزار می‌شود. البته این دوره از مسابقات به منزله انتخابی المپیک نیست و مسابقات مذکور در دی ماه سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

مهدوی کیا از هم اکنون نیمی از تیم خود را با بازیکنانی بسته که توانایی حضور در المپیک پاریس را دارند تا آن زمان تجربه لازم را به دست آورند و به طلسم ۴۴ ساله ناکامی ایران در صعود به المپیک خاتمه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: