به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمبود نیروی تدریس را بزرگ ترین چالش نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۶ هزار نیروی معلم مواجه است.
علیرضا منادی سپیدان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان افزود: با احتساب نیروی دفتری ۲۴۰ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش کم داریم که این مسئله به چالشی برزگ برای نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی معلمان شاغلین معلم تا سال ۹۱ را ساماندهی کردند و که منجر به جذب نیروی جدید شد.
ربیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همت اعضای کمیسیون در حال تصویب قانون ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم، گفت: برای تعدادی که باقی ماندند و سالهاست به صورت آموزشیار، پیش دبستانی، حق التدریس، برون سپاری یا خرید خدمات فعالیت کردند، در حال تدوین قانون هستیم که امیدواریم به تصویب برسد.
منادی درباره مهارتی شدن آموزش ها گفت: بر اساس پیش بینی برنامه پنج ساله، مهارتی شدن آموزش ها باید به ۵۰ درصد می رسید که این آمار اکنون ٣٣ درصد است و باید جبران شود.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امرور پنجشنبه در سفر سه روزه به استان گیلان از دانشگاه گیلان بازدید کردند.
افتتاح ساختمان جدید مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان از برنامه های امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان بود.
بهتر خدا کند همیشه این طوری بتشه
امیدواریم قانون جدید تصویب بشود و مربیان پیش دبستانی بعد از سال۹۱ الی ۱۴۰۰ جذب شوند
اموزش دهندگان نهضت سواداموزی باید به صورت حق التدریس گرفته شوند طبق نظر سنجی از سواد اموزان تعداد زیادی ازاین افراد بدون برگزاری کلاس وبدون امتحان ازسواداموز برایش کارنامه صادر میکنند درحالی آن سواد آموز دربرابر آن کارنامه هیچ سوادی ندارد وبی انگیزه از ادامه دادن ویادگیری شده اند چطور این افراد که فقط بخاطر اینکه ثبت سیستمی شوند درآینده جذب اموزش وپرورش شوند دارند از اسم نهضت سواداموزی وا زاسم وفامیل این سواد اموزان سوء استفاده میکنند؛بعضی ازاین اموزش دهنده ها درکیفیت تدریس ضعیف هستند لطفا پیگیری لازم انجام شود تا اموزش وپرورش ازنظر کیفیت تدریس وبارمالی درآینده ضربه نخورد