کد خبر: ۹۰۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۵۰۴
زارع‌پور به توانمندی‌ها در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و محتوا در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موانع پیش روی ما ناباوری ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی است، در صورتی که راه‌حل تمام مشکلات کشور در داخل وجود دارد و دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مشکلات کشور با ظرفیت داخلی قابل حل است.

زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیستوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها، از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات آشنا شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها، با تاکید به این نکته که در این حوزه بین وزارت ارتباطات و بخش خصوصی فاصله‌ای نیست، گفت: هدف هر دو مجموعه حفظ استقلال کشور در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تمام زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های کشور در این حوزه به اندازه‌ای است که به غیر از تامین نیازمندی‌های تمام لایه‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور می‌توانیم به فکر صادرات محصولات به کشور‌های منطقه و همسایه باشیم.

زارع‌پور به توانمندی‌ها در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و محتوا در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موانع پیش روی ما ناباوری ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی است، در صورتی که راه‌حل تمام مشکلات کشور در داخل وجود دارد و دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مشکلات کشور با ظرفیت داخلی قابل حل است.

وی به بازدید خود از نمایشگاه حاشیه این کنفرانس و توانمندی‌های برخی از شرکت‌ها در صادرات محصولات و خدماتشان به کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: برخی از شرکت‌های ایرانی محصولاتشان را حتی به کشورهای اروپایی با استانداردهای بالا صادرات می‌کنند و این نشان از توانایی و دانش بالای جوانان ایرانی در این حوزه دارد.
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بدون همکاری با بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: تاکنون از توانایی بخش خصوصی در این حوزه بسیار استفاده شده است اما جای کار بیشتری دارد و امیدواریم بر اساس برنامه ارائه شده تا سال ۱۴۰۴ و خیلی زودتر از آن با حداکثر استفاده از توان داخلی لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنیم.

وی به استفاده از تعابیر نامناسب درباره شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: به هیچ عنوان با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال قطع دسترسی مردم به اینترنت نیستیم و اتفاقا با شبکه‌ای باکیفیت و پرسرعت در داخل، تبادلات بین‌المللی بهتری خواهیم داشت.

زارع‌پور در پایان اعلام کرد: طبق برنامه تدوین شده در وزارت ارتباطات، تا ۴ سال آینده ارتباطات پرسرعت را به درب منازل مردم در تمام شهر‌ها و روستاها می‌رسانیم تا بر این بستر سبد متنوعی از خدمات ارائه شود و مردم بتوانند تمام کارهای خود را بدون مراجعه حضوری در منزل انجام دهند.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای حضور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایشگاه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها را افتتاح کرد و سپس طی دو ساعت از تک‌تک غرفه‌ها و پنل‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بازدید و با حاضران در غرفه‌ها گفتگو کرد.

در این نمایشگاه ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تولید محتوا و خدمات شرکت‌های عضو سندیکا، اتحادیه‌ها و اصناف حوزه ICT به نمایش گذاشته شده بود و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در پنل‌ها و غرفه‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه با ظرفیت شرکت‌ها و فعالان این حوزه آشنا شد و از تولیدات و خدمات تک تک شرکت‌کنندگان آگاهی یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: