کد خبر: ۹۰۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید: ۴۱۹
نشریه شرق الاوسط به تشریح وضعیت الهلال در تقابل با پرسپولیس پرداخت.

پرسپولیس - الهلال از نگاه رسانه عرب زبان؛نبرد دشوار برای صعودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، رسانه عرب زبان الشرق الاوسط نوشت: قطب‌های ریاض پایتخت آماده‌اند. الهلال و النصر در آستانه رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و امروز در مرحله یک چهارم نهایی به ترتیب با همتایان خود پرسپولیس ایران و الوحده امارات دیدار می‌کنند. مسابقات قهرمانی قاره که مسابقات آن بر اساس سیستم متمرکز و حذفی در ریاض پایتخت برگزار می شود.

در مرحله نیمه نهایی این مسابقات که سه شنبه در ریاض پایتخت عربستان برگزار می شود، ممکن است در صورت فراتر رفتن از این مرحله، تقابل کاملاً سعودی بین دو رقیب سنتی الهلال و النصر مشاهده شود.

دو تیم فرصتی عالی برای صعود به نیمه نهایی مسابقات دارند و سپس به دیدار نهایی و حتی شانس قهرمانی می رسند ، به ویژه در شرایطی که مسابقات در خاک آنها برگزار می‌شود، در حالی که ظرفیت کامل جایگاه‌های تماشاگران فعال هستند و این به سود نمایندگان فوتبال عربستان است. 

الهلال که در ورزشگاه شاهزاده فیصل بن فهد به مصاف تیم ایرانی پرسپولیس می‌رود، کار سخت‌تری نسبت به تیم دیگر یعنی النصر خواهد داشت، زیرا تیم ایران با صعود به فینال قهرمانی دوره گذشته تجربه بیشتری دارد. قبل از شکست در اولسان هیوندای کره جنوبی، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی لیگ ایران در فصل گذشته.

الهلال 3 بار مدافع عنوان قهرمانی، که آخرین آن در سال 2019 است و به سختی به عنوان نهایی 3 تیم نایب قهرمان در گروهی که در ریاض میزبانی می کند ، با مشکل روبرو شد ، پس از غلبه بر استقلال با دومین تیم ایرانی روبرو می شود. دیداری مقابل این تیم تهرانی که با دو گل به برتری رسید. 

از سوی دیگر ، مسیر پرسپولیس در تابستان 2018 و 2020 ، محکم تر بود ، زیرا گروه خود را بدون باخت هدایت کرد و سپس استقلال دوشنبه تاجیکستان را با یک گل شکست داد.

این نهمین مسابقه در رقابت بین آنها است ، پرسپولیس پیش از این تنها یک بار با 4 تساوی و 3 باخت به پیروزی رسیده است و هنوز موفق به غلبه بر الهلال در مرحله پلی آف نشده است.

جانگ هیون سو مدافع الهلال اهل کره جنوبی در بیانیه ای که توسط وب سایت کنفدراسیون ارائه شده است ، گفت: "ما در سال 2019 موفق به این کار شدیم و اکنون می خواهم این را تکرار کنم که امسال منتظر پیروزی در مسابقات آینده هستم. اگر ما می خواهیم قهرمان آسیا شویم ، سپس می توانیم روی لیگ داخلی تمرکز کنیم. "

الهلال با هدایت مربی پرتغالی خود ژاردیم وارد مسابقه می شود ، که هنوز تیم قانع کننده ای در سطح فنی و حتی در سطح نتایج ارائه نکرده است. الهلال هنوز به دور از سطح خود ظاهر می‌شود و در لحظات سخت مسابقات مقتدر نشاند نمی‌دهد به لطف به چند دلیل ؛ از جمله آنها می توان به روش تاکتیکی تیم تحت هدایت ژاردیم اشاره کرد.

ژاردیم پرتغالی که از تجربه ای فوق العاده در تیم فرانسوی موناکو برخوردار است، مشتاقانه منتظر هدایت تیم خود به سمت قهرمانی آسیا است ، که بدون شک یکی از اهداف اصلی تیم پایتخت ، قهرمانی مسابقات خواهد بود. علیرغم شرایطی که تیم را از آسیب های مختلف بازیکنان دور کرده است.

انتخاب های ژاردیم بر روی نفرات خارجی، گومز ، موسی مارگا و ماتیوس پریرا برزیلی ، علاوه بر جیانگ هیون سو مدافع کره جنوبی قرار گرفت ، در حالی که کاریلو پرو ، ویتو آرژانتینی و کوئلار کلمبیایی به دلایل مختلف غایب بودند ، زیرا غیبت کاریلو برجسته ترین به نظر می رسد. به دلیل حضور دائمی او در لیست آسیایی ، اما زمان بازیهای مقدماتی آمریکای جنوبی به دلیل دشواری حضور او در دور شانزدهم و یک چهارم نهایی ، باعث حذف این بازیکن از لیست شد.

الهلال موفق شد در دور یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی قاره با دو تیم سالم الدوسری و گومز در رویارویی که آنها را در شهر امارات متحده عربی دوبی به عنوان یک ورزشگاه خنثی بین دو تیم دور هم جمع کرد ، همتای ایرانی خود استقلال تهران را با نتیجه 2-0 شکست دهد.

الهلال در غیاب یاسر شهرانی ، یکی از برجسته ترین عناصر تیم ، پس از مصدومیت در هنگام حضورش با تیمش مقابل ژاپن در مقدماتی آسیا وارد مصاف می شود ، در حالی که آبی پوشان با بازگشت دوباره احیا می شوند. آن سه نفر سالم الدوساری ، محمد البورائیک و ماتیوس پریرا برزیلی هستند.
 

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: