کد خبر: ۹۰۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۴۱۰
در شروع هدفمندی یارانه‌ها و آغاز توزیع یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود. اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و همین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان برسد.
ارزش واقعی یارانه نقدی چقدر است؟به گزارش خبرداغ به نقل از تجارت نیوز: در شروع هدفمندی یارانه‌ها و آغاز توزیع یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود. اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و همین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان برسد.

در شروع هدفمندی یارانه‌ها و آغاز توزیع یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود. اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و پول ملی کشور بیش از ۲۶ برابر ارزش خود را از دست داده است.

اگر همین تناسب را برای یارانه ۴۵ هزار تومانی در نظر بگیریم می‌توان تخمین زد که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان رسیده است. به همین دلیل است که قدرت خرید این یارانه به شدت پایین به نظر می‌رسد.

این درحالیست که اگر قرار بود یارانه نقدی نیز به مانند دلار یا حداقل به اندازه رشد دلار افزایش یابد اکنون یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی باید به رقمی حدود ۱٫۲ میلیون تومان می‌رسید. رویایی که تحقق آن خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما با این حال قدرت خرید یارانه نقدی در سال ۸۹ معادل خرید ۴۵ دلار بود اما اکنون دو دلار هم نمی‌توان با این یارانه‌ها خرید. ۴۵ برابر یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان می‌شود.

کاهش ارزش قدرت خرید یارانه مورد انتقاد مخاطبان تجارت‌نیوز نیز بوده است که بخشی از آنها را در زیر می‌خوانید:

«ما که پنج برابر یارانه را باید بگذاریم روی یارانه و بدیم‌ پول آب و برق و گاز..عجب حکایتی است….»

«واقعا که شرم آوره ۰۰۰ ۴۵ تومان ده سال پیش الان میشود حدود ۵۰۰۰۰۰ تومان بااین کارتون مردم را تحقیر میکنید اصلا واریز نکنید دیگه و برای خودتان بردارید که نیازمندید وجلوی چشمتان خیلی باارزش جلوه میکنه .»

«خواهشن یا قط کنید حق مردم بدین اخی ما هم انسانیم»

«من از یارانه فقط ی حرف میتونم بزنم. تنها چیزی ک در ایران ثبات داره و همچنان تغیری نکرده یارانه میباشد»

«۴۵هزارتومان دوره احمدی نژادی کلی چیز ازش خرید میکردم
الان یه شانه تخم مرغ هم نمیکن اصلا نمیدونم تو این مملکت دردمون به کی بگم»

«ارزش نداره براش حرف بزنیم»

«سلام با این ۴۵هزارتومان چه میشه بخری نمیدانم فقط میدانم که د لت با این یارانه دادن باید خجالت بکشه»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: