کد خبر: ۹۰۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۲۳۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حواشی پیرامون ساخت مسکن در کشور توسط چینی‌ها پاسخ داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حواشی پیرامون ساخت مسکن در کشور توسط چینی‌ها پاسخ داد.

رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور داریم و از نظر تامین مصالح هم هیچ مشکلی نداریم؛بنابراین هیچ دلیلی نیست که بخواهیم یک کشور خارجی را بیاوریم تا برای ما مسکن تولید کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛کمااینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحدهای ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

رضایی کوچی افزود: ما قابلیت این را داریم که برای کشورهای همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشورهای همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازارها حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند ؛یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند.

رضایی کوچی افزود: به جد با این کار مخالفیم و معتقدیم که تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور فراهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: