کد خبر: ۹۰۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید: ۳۴۵
میثم دلخانی و محمدرضا گرایی فرنگی‌کاران وزن‌های ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم ایران در پیکار‌های جهانی با شکست حریفانی از جمهوری آذربایجان و گرجستان به فینال راه یافتند. امشب محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی در فینال وزن‌های ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم باید به مصاف حریفان خود بروند.

غوغای فرنگی‌کاران شیرازی در اُسلو؛ دلخانی و گرایی فینالیست شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: میثم دلخانی و محمدرضا گرایی فرنگی‌کاران وزن‌های ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم ایران در پیکارهای جهانی با شکست حریفانی از جمهوری آذربایجان و گرجستان به فینال راه یافتند. امشب محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی در فینال وزن‌های 97 و 130 کیلوگرم باید به مصاف حریفان خود بروند.

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان ۱۵ مهر ماه آغاز شد و فردا (یکشنبه) با شناخت تیمها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مبارزههای مرحله نیمه نهایی سه وزن ۶۳، ۶۷ و ۸۷ امروز (شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن جوردال آمفی شهر اُسلو در کشور نروژ آغاز شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی دارند طلای امیدهای جهان و نقره و برنز قهرمانی آسیا، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی فرنگی‌کار شیرازی تیم ملی در این مرحله به مصاف طالح مممدوف دارنده مدال نقره اروپا از جمهوری آذربایجان رفت که به نتیجه ۹ بر صفر حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت.

دلخانی فردا (یکشنبه) در مبارزه فینال باید به مصاف لِری ابولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان مبارزه کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در حالی که ۶ بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر حسرت جعفراف از آذربایجان را از پیش رو برداشت به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله به مصاف راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان رفت. همان فرنگی‌کاری که در نیمه‌نهایی بازیهای المپیک نیز موفق به شکست او شده بود.

این فرنگی‌کار گرجستانی که به همراه مربی خود سعی داشتند با حاشیه و کارهای اضافی کشتی را به سود خود پایان ببرند اما مقهور نماینده کشورمان شدند. گرایی سه دقیقه نخست را با نتیجه ۲ بر یک مبارزه را واگذار کرد و در سه دقیقه دوم این فرنگی‌کار گرجستانی که برای انتقام پای به تشک گذاشته بود توانست نتیجه را حتی تا ۶ به پیش ببرد که گرایی نماینده شایسته کشورمان هیچگاه ناامید و خسته نشد و با پشتکار نتیجه را تا ۴ افزایش داد و در ثانیه‌های پایانی و در حالی که فرنگی‌کار گرجستانی قصد فرار از دستش را داشت و به بیرون از تشک رفت، داوران یک امتیاز برای بیرون رفتن و یک امتیاز به دلیل فرار به نماینده کشورمان دادند و نتیجه مبارزه مساوی شد که این موضوع با چلنج مربیان گرجستانی همراه شد. هیات ژوری ضمن رد کردن آن یک اخطار به زوئیدزه گرجستانی دادند و قهرمان المپیک توکیو در نهایت این مبارزه حساس را ۷ بر ۶ به سود خود پایان داد و به فینال پیکارهای جهانی راه یافت.

گرایی فردا برای کسب مدال طلا باید به مصاف نظیر عبدالله‌یف از روسیه برود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در دور اول با نتیجه ۳ بر ۲ از سد میهایل برادو از مولداوی گذشت وی در دور بعد مقابل تورپال بیسلطان اف از دانمارک با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازندهها را بدست آورد.

تا لحظاتی دیگر محمدهادی ساروی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم با آلکس زوکه از مجارستان و علی‌اکبر یوسفی هم در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف زورابی گدخوری از روسیه خواهند رفت.

در مسابقات چهار وزن نخست محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز بعنوان پنجم رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: