کد خبر: ۹۰۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
تعداد بازدید: ۵۸۴
‌ مین‌گذاریهای دولت روحانی همچنان ادامه دارد

افزایش ۶۰ درصدی چک‌های برگشتی در مرداد ماه نشان دهنده تعمیق شرایط رکود تورمی استبه گزارش خبرداغ، دکتر محمدرضا رنجبر فلاح، مدیرعامل اسبق بانک تجارت در گفتگو با «نود اقتصادی»: طبق آمار بانک مرکزی در مرداد ماه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است. دلیل اصلی این موضوع تداوم شرایط رکود تورمی در کشور است.

برخی از بخش‌ها مثل مسکن یا بازار سرمایه دچار رکود است و فعالان این بازارها نمی‌توانند پول خود را نقد کنند. از طرف دیگر برخی دیگر بازارها مانند مواد غذایی با تورم بالای ۶۰ درصد رو به رو شده که این موضوع شرایط رکود تورمی در کشور را به وجود آورده است. در این شرایط بسیاری از اجناس فروش نمی‌رود و فروشنده‌هایی که اجناس خود را قسطی خریده‌اند و یا چک دارند با مشکل رو به رو می‌شوند.

دولت با مدیریت تورم و کاهشی کردن آن می‌تواند به تغییر این شرایط کمک کند. بخشی از مشکل در شبکه بانکی کشور است و باید با یک ساز و کار تسهیلات بانکی را به جای فعالیت‌های سوداگری به سمت تولید سوق دهیم. این موضوع می‌تواند روی کاهش نکول چک‌ها تاثیر گذار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: