کد خبر: ۸۹۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۴۹۷
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی ما در جنگ متولد شدند و حیات جدید پیدا کردند.

خاطره مهم سردار رشید از حاج قاسم سلیمانی/ نیروهای مسلح ما در جنگ حیات جدید پیدا کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی ما در جنگ متولد شدند و حیات جدید پیدا کردند.

سرلشکر غلامعلی رشید در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی در سال دوم جنگ و برقراری ثبات سیاسی در کشور حاصل تحولاتی بود که با دفاع مقابل تجاوز در سال اول جنگ شکل گرفته بود و شاکله قدرت دفاعی - تهاجمی نیروهای مسلح را متفاوت با تجربه قبل از انقلاب پایه‌گذاری کرد که امروز هم ما با تداوم آن روبرو هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا اضافه کرد: بنابراین برگزاری هفته دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از تولد قدرت دفاعی تهاجمی جدید نیروهای مسلح است

وی تاکید کرد: ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی ما در جنگ متولد شد و حیات جدید پیدا کرد.

سرلشکر رشید به قدرت موشکی ایران اشاره و تصریح کرد: نگرانی، فشار و بهانه جویی دشمن برای قدرت موشکی ما، شامل موشک‎های نقطه‌زن و دقیق و ناو زن جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران به صورت مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا تنها قدرتی است که سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف کرده و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن نه از حجم و شکل موشک‌ها و یا شعاری که به هنگام آزمایش و یا کوبیدن مواضع ضد انقلاب بر روی موشک ها می‌نویسند (که در جای خود مهم هستند) بلکه از استقلال سیاست‌های دفاعی و قدرت تحقق آن نگران و وحشت زده است.

خاطره مهم سردار رشید از حاج قاسم سلیمانی/ نیروهای مسلح ما در جنگ حیات جدید پیدا کردند

سرلشکر رشید یادآور شد: فقدان پیمان دفاعی - امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشورها را در دهه ۶۰، اکنون به پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های منطقه‌ای، اعتقادی و مردم تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا به ذکر خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی سه ماه قبل از شهادت در جلسه قرارگاه خاتم با فرماندهان نیروهای مسلح گفت که عزیزان اکنون من به پشتوانه‌ ستاد سپاه، ستاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع، ۶ ارتش خارج از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کرده‌ام و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰۰۰ کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که این ۶ ارتش اعتقادی و مردمی در آن به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی ایران بجنگد باید از این ۶ ارتش عبور کند که قادر نخواهد بود.

سرلشکر رشید اضافه کرد: یک ارتش در لبنان به نام حزب‌الله، یک ارتش در فلسطین اشغالی به نام حماس و جهاد اسلامی، یک ارتش در سوریه، یک ارتش در عراق به نام حشد الشعبی و یک ارتش در یمن به نام انصارالله؛ همین امر موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: عصبانیت آمریکایی‌های متجاوز و رژیم صهیونیستی از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که می‌بیند جمهوری اسلامی ایران هر دو مولفه قدرت، یکی نیروی مسلح پرتوان و آماده رزم و دفاع مقابل هر متجاوزی در داخل و دیگری قدرت منطقه‌ای در خارج از سرزمین ایران را در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: