کد خبر: ۸۹۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۳۰۴
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۰۹۷ مورد چند قلو در کشور متولد شده است.

تولد ۹۰۹۷ مورد چند قلو در سال جاریبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۰۹۷ مورد چند قلو در کشور متولد شده است.

سیف الله ابو ترابی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۵۴۱ هزار و ۴۵۲ نفر متولد شدند که از این تعداد ۵۲۲ هزار و ۹۳۳ مورد از ولادت ها مربوط به تک زایی بوده و ۱۸ هزار و ۵۱۹ مورد هم به چند قلو ها اختصاص داشت.

وی ادامه داد: از ۹هزار و ۹۷مورد ولادت چند قلوها امسال ۸ هزار و ۷۸۸ مورد مربوط به دو قلو ها، ۲۹۴ مورد سه قلو، ۱۴ مورد هم چهار قلو و یک مورد پنج قلو بودند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: تولد چهار قلو در امسال دراستان های زنجان، فارس، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، خوزستان، کرمان و تهران بوده و به ثبت رسیده است و یک مورد پنج قلو هم مربوط به استان فارس بود.

ابوترابی گفت: مهلت قانونی ثبت تولد نوزادان در سازمان ثبت احوال ۱۵ روز از زمان تولد است و خانواده‌ها باید در این مهلت اقدام کنند و اکنون بیش از ۹۸ درصد از ولادت ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند.

وی گفت: در اجرای ظرفیت ثبت وقایع حیاتی قانونی (ولادت، وفات، ازدواج و طلاق)، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفت که شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند که این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال است.

ابوترابی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت، ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید به نماینده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.

از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته ۱۲هزار و ۷۹۹ مورد دوقلوزایی، ۳۸۰سه قلو زایی، ۱۱مورد چهار قلوزایی و یک مورد هم پنج قلو زایی اتفاق افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: