کد خبر: ۸۹۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۲۳۱
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به علکرد این بنیاد در هشت سال گذشته گفت: وظیفه خود می‌دانیم که دوران زرین دافع مقدس را در کشور زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.

وظیفه خود می‌دانیم دوران زرین دفاع مقدس را زنده نگه داریم/ موزه استکبارستیزی طبس تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با گرامیداشت شهدا، یاد امام، سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری خطاب به ابراهیم رئیسی اظهار داشت: جناب آقای رئیس‌جمهور عزیزانی که امروز در سراسر کشور به صورت حضوری و ارتباط تصویری در نمایشگاه تجهیزات و نشر آثار دفاع مقدس حضور دارند، جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان کشوری، نمایندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان و رزمندگان حرم اهل بیت، خانواده‌های ایثارگران و مداحان اهل بیت و فعالان ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی و دفاع مقدس در سطح ملی و استانی هستند؛ امروز مفتخریم که چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را که نشان‌دهنده عظمت و شکوه انقلاب اسلامی است، پاس بداریم و وظیفه خود می‌دانیم که این دوران زرین را در کشور زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم. 

وی با اشاره به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره عملکرد این ارگان اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در هشت سال گذشته صورت گرفته، تشکیل جلسه هیئت امنا است. ۱۲ نفر از اعضای هیئت دولت عضو هیئت امنای بنیاد هستند اما در مورد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و تصمیم‌گیری در موارد بنیاد ۲۸ نفر حضور دارند. کار خوبی که صورت گرفت این بود که شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس تشکیل شد که استانداران این وظیفه را بر عهده دارند و در همین زمینه ۷۲۰ جلسه تشکیل شده است که یکی از ثمرات آن موضوع ساخت موزه‌ها بوده که کارهای بسیار خوبی انجام شد و تفاهم‌نامه‌های همکاری در وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسید. 

کارگر ادامه داد: در هشت سال گذشته ۲۰ موزه به بهره‌برداری رسیده و که با احتساب ۴ موزه قبلی تهران، همدان، کرمان و خرمشهر ۲۴ موزه داریم؛ اولین موزه را حاج قاسم در کرمان ساختند که یک الگو شد. همچنین ساخت سه موزه تا پایان سال اجرا خواهد شد و موزه استکبارستیزی طبس تا ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید. طراحی و ساخت موزه دفاع مقدس را داریم که تا سال ۱۴۰۴ نیز کار آن به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: دوم اسفند ۱۳۹۵ توافقی بین ستاد نیروهای مسلح و شهردار وقت تهران آقای قالیباف تصویب شد و امسال نیز رهبری این موزه را به عنوان موزه ملی اعلام کردند و موضوع سند راهبردی و کاربردی جامع آن در حال انجام است. آقای زاکانی نیز در همین ابتدا قبول کردند که کانال کمیل راه‌اندازی شود، همچنین همه اسناد دفاع مقدس جمع آوری شده است. ۶۸ پروژه وجود دارد که حدود ۱۳ میلیون سند در این پروژه‌ها وجود دارد که همگی اسناد معتبر هستند؛ در سال ۹۳ درصد منابع کتاب‌های چاپ شده به دفاع مقدس ۵/۷ درصد بوده اما در سال ۱۳۹۵ این میزان به ۱۹ درصد رسید که ۱۱ درصد آن توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تولید شده است.

رئیس بنیاد نشر آثار دفاع مقدس ادامه داد: رهبری نگاه خاصی به راهیان نور دارند و هر وقت درخواست داشتیم ایشان بزرگواری کرده و وقت گذاشته‌اند. در سال ۹۲ تا حالا بازدید مردم از یادمان‌های راهیان نور حدود ۴ میلیون نفر بوده که سال پیش به ۷ میلیون نفر رسیده است. ۸۰ درصد افراد حاضر در راهیان نور جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال بوده‌اند. همچنین سند ملی راهیان نور را داشتیم که همه مسئولان لشکری و کشوری را موظف می‌کند و در حال رایزنی هستیم برای اینکه به این سند راهبردی کمک کنند.

وی درباره تصادفات در مورد راهیان نور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ میزان تصادفات صفر بوده است. همچنین از یک میلیون جهادگر تشکر و قدردانی شده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: