کد خبر: ۸۹۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
تعداد بازدید: ۲۷۸
نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار از دولت رئیسی برای انتخاب زنان در جایگاه‌های مدیریتی بیشتر بود، تاکید کرد که باید دیدگاه نسبت به حضور اجتماعی بانوان به صورت واقعی تغییر کند و در عمل باید ببینیم که آقایان چگونه در مورد مدیریت بانوان فکر می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان داده مدیریت بانوان با وجدان کاری بالاتر و فساد کمتری همراه است/ انتظار داریم آقای رئیسی در دولت از زنان شایسته بیشتر استفاده کندبه گزارش خبرداغ ، فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور زنان در کابینه دولت اظهار داشت: انتظار داریم آقای رئیسی در دولت قوی و کارآمد از قوت و کارآمدی و تجربه بانوان شایسته و نخبه ایران اسلامی استفاده بیشتری کند؛ بارها و بارها در کلام امام و رهبر معظم انقلاب به شایستگی و توانمندی زنان اشاره شده است. 

وی افزود: در دوران قبل و بعد از انقلاب و پیروزی انقلاب، از قیام پانزده خرداد گرفته تا دفاع مقدس و بعد از آن، پشتیبانی و حمایت در همه صحنه‌های انقلاب و صحنه‌های اجتماعی و راهپیمایی‌ها، در خلق حماسه‌های همدلی و مواسات، پیشرفت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی و ورزشی، به ویژه حوزه خانواده، حضور زنان خیلی جدی بوده است. 

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یازدهم تصریح کرد: ما دنبال فرآیندهای فمینیستی در حوزه به کارگیری زنان نیستیم، گفت: چون فمنیسم در اسلام و حکومت اسلامی معنی ندارد. ارزش و کرامت بانوان در اسلام و قرآن به خوبی دیده شده و جایگاه قانونی، شرعی و اجتماعی بانوان به زیبایی تعریف شده است و اتفاقاً آن‌ها با حفظ عفاف و حجاب می‌توانند حضور اجتماعی سالم و کارآمدی داشته باشند. در حال حاضر نیز انتظار داریم در دولت سیزدهم از بانوان توانمند و متخصص و دغدغه‌مند استفاده شایسته‌ای شود. 

نماینده قزوین، آبیک و البرز تصریح کرد: در صحنه‌های مدیریتی، بانوان متخصصی که پله‌های پیشرفت را یک به یک طی کرده‌اند، بسیارند که گاه با وجود سطح برابر و یا بالاتر نسبت به مردان، آن‌ها در سطوح پایین‌تر مدیریتی به کار گرفته می‌شوند. این در حالی است که بانوان متخصص در چهل سال پس از انقلاب رشد کرده و در بستر انقلاب اسلامی به پختگی رسیده‌اند، آن‌ها می‌توانند دوشادوش مردان مسئولیت‌های خوب و مهمی را در کشور بپذیرند و سکاندار مدیریت‌های کلان باشند. 

وی درباره اینکه چرا در دولت‌ها آنچنان که باید از بانوان استفاده نشده است، گفت: اینها را باید از خود دولت‌ها پرسید. اما اندیشه‌های خوبی را از آقای رئیسی در مورد بانوان سراغ داریم. ما در دولت‌های مختلف می‌بینیم حضور بانوان آنچنان که باید در سمت‌های مدیریتی پررنگ نیست و در این مسائل بانوان مظلوم واقع شده‌اند. حتی تعداد نمایندگان مجلس نیز این را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه چیزی حدود نزدیک به هشت درصد از نمایندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: همین مسئله نشان می‌دهد که زنان در حوزه قانون‌گذاری نیز تعدادشان کم است. در حوزه‌های دیگر از جمله حوزه قوه قضائیه و قوه مجریه هم می‌بایست بیشتر از تخصص بانوان استفاده شود. باید دیدگاه نسبت به حضور اجتماعی بانوان به صورت واقعی تغییر کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مدیریت بانوان اکثرا با وجدان کاری بالاتر و پیگیری بیشتر و فساد و رانت کمتر همراه است. 

محمدبیگی خاطرنشان کرد: باید شایستگی‌های بانوان دیده شود اما چنین نشده یا کم رنگ است، درصد بانوانی که می‌توانند مسئولیت قبول کنند خیلی کمتر از شایستگی آن‌ها است. البته در تمامی مراحل همراهی مسئولیت با خانواده محوری بسیار مهم است و با تعریف شرایط کاری متناسب با بانوان می‌توان شاهد شکوفایی اشتغال‌های مرتبط با بانوان بود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: