کد خبر: ۸۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۶
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع واکسن‌های تزریق شده به مردم را ۳۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۵۱ دز اعلام کرد

مجموع واکسن های تزریق شده در ایران: حدود ۳۸ میلیون دُزبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: تا کنون پنج برند واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا و برکت تا ۲۳ شهریور سال ۱۴۰۰ در دو نوبت به ترتیب نوبت اول ۲۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۸۴ و نوبت دوم ۱۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۶۷ تزریق شده است.

تا کنون ۴۵۵ هزار و ۵۹۹ دز واکسن اسپوتنیک در نوبت اول و ۳۷۶ هزار و ۷۱۳ دز در نوبت دوم شده است.

۱۸ میلیون و ۷۱ هزار و ۶۰۲ نفر دز اول و ۹ میلیون ۵۵۶ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دز دوم سینوفارم را دریافت کرده اند.

همچنین به ۵۹ هزار و ۳۸۹ نفر دز اول و ۵۴ هزار و ۲۱۸ نفر دز دوم بهارات تزریق شده است.

آسترازنکا نیز دیگر واکسنی بود که در نوبت اول سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۲۳ دز و در نوبت دوم یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۹۰۰ دز به متقاضیان تزریق شده است.

همچنین ۶ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۱ نفر نوبت اول و یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۹۹ نفر دز دوم واکسن برکت را تزریق کرده اند.

به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر واردات واکسن شتاب مضاعفی گرفته و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری ۱۸ شهریور ماه از واردات حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تا پایان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه یکم شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه برنامه خود اعلام کرد واکسیناسیون تا پایان بهمن سال جاری به پایان می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: