کد خبر: ۸۹۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۲
در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق در جریان سفر به تهران ۸ محور مهم مرتبط با مراسم اربعین مورد پیگیری و تاکید قرار گرفت.

۸ محور مذاکره ذوالفقاری با الکاظمی/ تأکید بر امکان انتقال نیازمندی‌های موکب‌داران از مرزهای زمینی مشترکبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در دیدار ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق که در جریان سفر الکاظمی به تهران، روی داد، موضوعات مهم مرتبط با مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد تبادل نظر طرفین و پیگیری از سوی طرف ایرانی، قرار گرفت.

حسین ذوالفقاری در این دیدار، امکان صدور مجوز برای انتقال نیازمندی¬های موکب¬داران ایرانی از طریق مرزهای زمینی، امکان کاپوتاژ خودروهای امداد و نجات هلال احمر و حذف تست PCR در زمان صدور روادید و جایگزینی آن با ارائه تست منفی PCR در هنگام ورود به فرودگاه¬های ایران برای سفر به عراق را مورد تأکید و پیگیری قرار داد.

قطعی و نهایی کردن سهمیه زائرین ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین و راه های کاهش هزینه سفر، از دیگر محورهای مورد تأکید در این دیدار بود که مورد توجه قرار گرفت.

ذوالفقاری در این دیدار، با اشاره به اهمیت زائدالوصف هماهنگی طرفین در اجرای مقررات بهداشتی،   تعیین و اعلام پروتکل های بهداشتی مشترک بین دو کشور را خواستار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران در دیدار  با نخست وزیر عراق، همچنین همکاری بیشتر طرف عراقی برای فعالیت شرکت های هواپیمائی ایرانی در ایام اربعین را مطرح و پیگیری کرد.

در این دیدار، نهایتاً مقرر گردید نمایندگان ستاد مرکزی اربعین با دفتر نخست وزیری عراق، ظرف ۲۴ ساعت آینده همه موارد را مشخص و پس از هماهنگی، اجرایی نمایند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: