کد خبر: ۸۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تعداد بازدید: ۲۸۵
روزنامه کیهان نوشت:شکست آمریکا به شهادت محافل آمریکایی و غربی قطعی است. چه اینکه افغانستان را (به واسطه طالبان و جهادیون) تله‌ای برای شوروی می‌خواستند اما وسوسه شدند خواستند هم در این تله پا بگذارند و پس از 20 سال اشغالگری، صدهزار تلفات از نیروهای نظامی خود و هزینه بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار، با سرشکستگی از این کشور خارج شوند.

کیهان: امریکا 100هزار نظامی خود را در افغانستان از دست داد/ تسنیم: 2452 امریکایی کشته شده اندبه گزارش خبر داغ به نقل از روزنامه کیهان:شکست آمریکا به شهادت محافل آمریکایی و غربی قطعی است. چه اینکه افغانستان را (به واسطه طالبان و جهادیون) تله‌ای برای شوروی می‌خواستند اما وسوسه شدند خواستند هم در این تله پا بگذارند و پس از 20 سال اشغالگری، صدهزار تلفات از نیروهای نظامی خود و هزینه بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار، با سرشکستگی از این کشور خارج شوند.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم مدتی پیش در گزارشی نوشت: از سال 2001 تا سال 2020 میلادی 3 هزار و 596 نظامی خارجی بر اثر درگیری‌ها در افغانستان کشته شدند.

از این میان آمریکا با 2 هزار و 452 و انگلیس با 455 نظامی کشته شده بیشترین تعداد تلفات جنگی را بین نیروهای خارجی در افغانستان دارند.

براساس آمارهای رسمی، از زمان حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان تاکنون 530 نظامی آمریکایی نیز بر اثر رویدادهایی که مربوط به درگیری نبود کشته شدند و مجموع زخمی‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز 20 هزار و 663 اعلام شده است.

کشور افغانستان , کشور آمریکا ,

گفتنی است که برخی ناظران شمار تلفات نیروهای خارجی را بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: