کد خبر: ۸۹۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۴۸۹
ارتباط انسان با هر کس، یک تبادل احساسی و تبادر ذهنی اولیه دارد که بسیار مهم است و تا پایان آشنایی و ارتباط اشخاص هم تأثیرش تداوم می‌یابد.

تصویر امیدآفرین دولت در روزهای آغازینبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، ارتباط انسان با هر کس، یک تبادل احساسی و تبادر ذهنی اولیه دارد که بسیار مهم است و تا پایان آشنایی و ارتباط اشخاص هم تأثیرش تداوم می‌یابد. این لحظات اولیه، سرنوشت‌ساز است و باید خیلی حساب‌شده باشد. دقیقا آغاز هر دوره از مدیریت و مسئولیت هم‌چنین وضعیتی دارد. آیت‌الله رئیسی در روزهای نخستین ریاست قوه مجریه فوق‌العاده عمل کرد. مجموعه تحرکات رئیس‌جمهور در روزهای نخست و مواضع وزرای دولت، امیدوارکننده است. اما چرا و چگونه؟
یک. حضور رئیس‌جمهور در محافل مختلف، در میان کارکنان سازمان بهشت‌زهرا (س) و حتی دیدار با غسال‌های بهشت‌زهرا (س)، حضور در یکی از وزین‌ترین هیئات تهران در ایام عزای حسینی و سخنرانی صمیمانه در جمع عزاداران، تصویری مردمی، افتاده، پرتلاش و سختکوش از او در میان مردم به‌جا گذاشت.
دو. انتخاب استان خوزستان به‌عنوان اولین مقصد سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز هوشمندانه و بسیار بجا بود. استانی با منابع و ظرفیت‌های فوق‌العاده و درعین‌حال محرومیت عمیق که در چند سال گذشته هم ناملایمات بسیاری به خود دیده است، با تنش آبی شدید و نارضایتی و حتی ناآرامی‌های اجتماعی که روزهای بسیاری از منظر محرومیت و مشکلات، در صدر اخبار بوده است. ماجراهایی شبیه غیزانیه، از خوزستان فضایی ساخته بود که سفر به آن دیار، دغدغه‌مندی و شجاعت بالایی می‌طلبید که رئیس‌جمهور با حضور خود، یک‌قدم به آرام کردن آلام مردم خوزستان نزدیک شد. نقطه اوج مواضع و سخنان آیت‌الله رئیسی در این سفر هم، تأکید بر این مسئله بود که خوزستان، باب‌الحسین (ع) است.
سه. نکته مثبت دیگر، ترکیب وزرای دولت است که گذشته از تمام نظرات موافق و مخالف، همه بر سر دو نکته اتفاق‌نظر دارند، اول آن‌که وزرای دولت از منظر سلامت اقتصادی در مقایسه اسلاف خود بسیار قابل دفاع‌اند و دوم آن‌که از انگیزه بسیار بالایی برای حل مشکلات کشور برخوردارند و پرتحرک و فعال‌اند.
چهار. به تجربه دریافته‌ام که اولین مؤلفه برای موفقیت یک مدیر اجرایی، انگیزه بالا در انجام کار و پیگیری امور است. کشور، مشکلات پیچیده‌ای به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت دارد، اما باانگیزه بالایی که از هیئت دولت دیده‌ام، به بهبود شرایط بسیار امیدوارم.

محسن پیرهادی/عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: