کد خبر: ۸۹۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید: ۲۷۳
با حمایت شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان، استفاده از فناوری‌های نوین در کشف و بهره‌برداری از منابع جدید آبی استان سیستان و بلوچستان تسهیل و پشتیبانی خواهد شد.

باحمایت بانک پارسیان انجام می شود؛ استفاده از فناوری‌های نوین در کشف و بهره‌برداری از منابع جدید آبی استان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرداغ ، در مراسمی، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان ، تفاهم‌نامه «توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین مطالعات تکمیلی، اکتشاف و بهره‌برداری از آب‌های ژرف استان سیستان و بلوچستان» به امضای نمایندگان سه حوزه معاونت فناوری ریاست جمهوری، استانداری سیستان و بلوچستان و سرمایه گذاری بانک پارسیان رسید.
در این مراسم، دکترکورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان، با قابل توجه عنوان کردن حجم ارائه تسهیلات در حوزه دانش بنیان و صندوق های جسورانه گفت: این تفاهم نامه در ادامه همکاری ها برای توسعه فعالیت های فناورانه در کشور بوده که به تامین آب منجر می شود.
مسعود سمیعی‌نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان ، اسماعیل قادری فر، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، نادر قلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست واحمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان امضاکنندگان تفاهم نامه سه جانبه «توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین مطالعات تکمیلی، اکتشاف و بهره‌برداری از آب‌های ژرف استان سیستان و بلوچستان» بودند.
گفتنی است؛ بانک پارسیان با هدف قرار دادن سرفصل‌هایی همچون حمایت از تولید ملی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، فاصله‌گرفتن از اقتصاد تک‌محصولی، توانمند کردن بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، استفاده از فناوری‌های نوین، توجه به منابع بین‌نسلی و ارز آوری پروژه‌ها، کمک به تأمین امنیت غذا و دارو، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، کارنامه درخشانی از خود در حمایت از اقتصاد دانش‌محور به نمایش گذاشته است.
توسعه فناوری‌های پیشرفته حوزه اکتشاف
در این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مطالعات آب ژرف در استان های سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز و مطالعات مربوط به 2 پهنه از 3 پهنه انجام شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه دسترسی به آب ژرف این مشکلات را رفع می‌کند، افزود: توسعه مدل علمی این حوزه در دستور کار قرار دارد تا به آب با کیفیت بالاتری دست پیدا کنیم.
ستاری تحول صنعت در دو استان را در گرو توسعه آب ژرف دانست و گفت: هزینه های بالای انتقال باعث شده فناوری ها برای حفاری آب ژرف توسعه پیدا کند. در بحث حفاری نفت دکل های زیادی داریم که تعدادی از آنها بلااستفاده است و می شود برای حفاری آب از آنها استفاده کرد. آب های ژرف حوزه بزرگی برای سرمایه گذاری است که شرکت های می توانند سهم بالایی از بازار آن داشته باشند.
به گفته احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، با همکاری معاونت علمی و فناوری و ستاد اجرایی فرمان امام، زنجیره های حمایتی مناسبی در سطح استان شکل گرفته و شرکت های دانش بنیان و نوآور فعالیت های موثری را انجام داده اند به طوری که منجر به رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در استان شده است.
موضوع و اهداف تفاهم نامه
موضوع تفاهم‌نامه «توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین مطالعات تکمیلی، اکتشاف و بهره‌برداری از آب‌های ژرف استان سیستان و بلوچستان» سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌های ژرف است به طوری که استفاده از فناوری‌های نوین مطالعات تکمیلی، اکتشافی و بهره‌برداری از این آب‌ها در سیستان و بلوچستان رونق گیرد.
بستر سازی، نهادینه کردن و مستندسازی انجام مطالعات و تحقیقات مرتبط با موضوع تفاهم نامه، بهره برداری از آب‌های تجدید پذیر در محدوده طرح، شناسایی و انتقال فناوری های پیشرفته شناسایی آبخوان‌های پی‌سنگی و نیز کمک به بومی سازی دانش های فنی مربوط به بهره‌برداری آب های ژرف منطقه از جمله اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.
با امضای این تفاهم نامه زمینه سرمایه گذاری در حوزه آبهای ژرف زمینه استفاده از توانمندی فناوران کشور و تجارب بین‌ الملل برای توسعه در به کارگیری فناوری‌های مورد نیاز فراهم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: