کد خبر: ۸۹۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
تعداد بازدید: ۲۷۲
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: توانمندی برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور طی ۴ سال را داریم. بانک زمین را ایجاد خواهیم کرد. در خصوص زمین های متعلق به بخش های مختلف و حتی سازمان های بومی، همه دستگاه ها موظف هستند زمین های درون شهرها و و شهرک های جدید را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند و اگر ظرف ۲ ماه این کار را نکردند سازمان ثبت اسناد موظف است خودش زمین ها را به اسم وزارت راه وشهرسازی کند.

قاسمی، وزیر راه: توان ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال را داریم / دستگاه‌ها در صورتی که زمین‌های درون شهر و شهرک‌ها را دراختیار وزاتخانه قرار ندهند، زمین‌ها را به اسم وزارت راه می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی گفت:در کشور توان و تجربه در مولفه های ساخت مسکن وجود دارد و می توان ۴ میلیون مسکن را در ۴ سال ساخت.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر تصریح کرد: موضوع مسکن مهم و اساسی برای کشور است که ۵ مولفه موثر دارد و زمین اساسی تر ین آن است.

او افزود: ۵۰ درصد سهم هزینه مسکن مربوط به اراضی است و این میزان در شهر تهران بالای ۵۰ درصد و در شهرهای دیگر کمتر است.

قاسمی گفت: توانمندی برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور طی ۴ سال را داریم. بانک زمین را ایجاد خواهیم کرد. در خصوص زمین های متعلق به بخش های مختلف و حتی سازمان های بومی، همه دستگاه ها موظف هستند زمین های درون شهرها و و شهرک های جدید را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند و اگر ظرف ۲ ماه این کار را نکردند سازمان ثبت اسناد موظف است خودش زمین ها را به اسم وزارت راه وشهرسازی کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: براساس آمار ما کشور ثروتمند در بخش زمین هستیم به طوری که یک میلیون هکتار زمین دولتی در شهرها و جوار شهرها متعلق به دولت است.

قاسمی گفت: صندوق زمین و مسکن راه اندازی شده اقساط مسکن مهر خط اعتباری مسکن و بودجه سالانه مسکن در آن قرار می دهیم.

تقسیم بندی نیازمندان مسکن در جامعه از زبان وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سهم مستاجری در کشور خیلی بالا است و در تهران بیش از 40 درصد مردم مستاجر هستند. هدف ما از ساخت این مقدار مسکن آن است مستاجران صاحب خانه شوند و در شهرها مسکن بسازیم و در کنار شهرهای جدید شهرهای شب‌رو نسازیم و شهرسازی کنیم .

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: