کد خبر: ۸۹۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۳۳۴
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد چرخه انتخابی صحبت کرد.

توضیح مربی تیم کشتی فرنگی برای چرخه انتخابیبه گزارش خبرداغ و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ بهروز حضرتی پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره چرخه انتخابی در تیم ملی کشتی فرنگی گفتگو کرد.

حضرتی پور در ابتدا عنوان کرد: پیش از شیوع کرونا، یک چرخه انتخابی از سوی فدراسیون پیشنهاد شد و در نشست‌های مختلف با حضور کارشناسان و مربیان مورد بررسی قرار گرفت تا به یک طرح واحد برسند اما با اپیدمی، کشتی در سطح باشگاهی تعطیل شد و نزدیک به 8 ماه هم فعالیت‌های اردویی تیم ملی لغو شد.

وی افزود: با چنین شرایطی و با توجه به این که امکان برگزاری مسابقات استانی و سپس کشوری وجود نداشت، چرخه پیشنهادی فدراسیون قابل اجرا نبود؛ از این رو به ناچار آخرین رویداد که در آن زمان انجام شده بود یعنی مسابقات جام تختی شیراز، مسابقات جهانی نور سلطان و آسیایی هند برای انتخاب بازیکنان مد نظر قرار گرفت.

حضرتی پور به تشریح روند انتخاب بازیکنان پرداخت و عنوان کرد: در وزن 55کیلوگرم، سجاد عباس پور در جام تختی حائز رتبه بالاتر شده بود و مدال دار این نفر در مسابقات آسیایی، پویا دادمرز بود که این دو نفر با هم برای مسابقات جام وهبی امره ترکیه اعزام شدند و نتایج مطلوبی کسب کردند. همچنین امیررضا ده بزرگی که در مسابقات انتخابی تیم ملی و مسابقات جهانی اول شده است برای این وزن در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره انتخاب بازیکن وزن 55کیلوگرم گفت: تیم ملی جوانان چند روز گذشته به کشور بازگشتند و پس از یک دوره استراحت در مرحله بعدی اردو که از روز دوازدهم شروع می‌شود شرکت کنند و تکلیف وزن 55 کیلوگرم نیز مشخص شود.

این مربی کشتی با اشاره به وضعیت بازیکنان وزن 60 کلیوگرم توضیح داد: در این وزن کشتی گیر مدال دار آسیایی، مهدی محسن نژاد و کشتی گیری که در جام تختی برگزیده شد مهرداد مردانی است. محسن نژاد به دلیل مشکلات جسمی از حضور در مسابقات وهبی امره بازماند و مردانی در این مسابقات مدال نگرفت و با کسب رتبه پنجم بازگشت.

حضرتی پور گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از مسابقات المپیک، با توجه به این که علیرضا نجاتی کشتی گیر اعزامی وزن 60 کیلو عملکرد خوبی نداشت، از چرخه خارج شد و برای انتخاب کشتی گیر این وزن یک مسابقه برگزار شد که مهرداد مردانی برنده آن بود و انتخاب شد.

وی در ادامه دلیل انتخاب "میثم دلیرخانی " در وزن 63 کیلو را بیان کرد و گفت: محمد نوربخش برنده جام تختی و میثم دلیرخانی مدال دار آسیایی این وزن بود که با هم به مسابقات وهبی امره اعزام شدند و دلیرخانی نتیجه بسیار خوبی به دست آورد و در این وزن انتخاب شد.

حضرتی پور گفت: در وزن 67کیلوگرم، حسن اسدی دارنده مدال آسیایی و نفر منتخب در جام تختی، محمد الیاسی بود که در مسابقات ترکیه، حسین اسدی نتیجه خوبی گرفت اما با توجه به این محمدرضاگرایی به عنوان کشتی گیر اعزامی به مسابقات المپیک نتیجه خوبی داشت، برای رقابت‌های جهانی نروژ هم انتخاب شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در وزن 72، محمدرضا مختاری نفر منتخب جام تختی و امین کاویان نژاد نفر مدال دار آسیاسی بود که هردو به مسابقات وهبی امره اعزام شدند که در مصاف با یکدیگر قرار گرفتند و مختاری پیروز میدان بود.

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: