کد خبر: ۸۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۴۳۰
یک متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه رژیم انگور موجب تسکین بیماری‌های ریوی و پیشگیری از سل و سرماخوردگی می‌شود، گفت: این رژیم به تقویت قوای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

به گزارش خبرداغ ؛ مریم نواب زاده  اظهار کرد: رژیم تک خوری انگور، رژیمی است که در فرصت تابستان برای پاکسازی جسم و روح خود می‌توانید از آن استفاده کنید؛ گرفتن این رژیم می‌تواند موجب قلیایی شدن خون و تولید خون صالح شود و به رفع خستگی و ضعف عمومی کمک کند.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: این امر موجب تقویت قوای سیستم ایمنی و تقویت معده، کلیه، کبد، اعصاب، مغز و حافظه می‌شود و در تامین کلسیم بدن موثر است.

نواب زاده با بیان اینکه انگور به رفع سردی مزاج کمک می‌کند، افزود: رژیم انگور ضد صفرا بوده و به هضم خوراک و تناسب اندام، کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تسکین بیماری‌های ریوی و پیشگیری از سل و سرماخوردگی و درمان برونشست نیز از دیگر موارد است، تصریح کرد: گرفتن این رژیم می‌تواند موجب اشتها آوری، کمک به درمان درد شدید و حاد معده، کمک به رفع استسقاء و نیز کمک به رفع گرفتگی‌های کبد و طحال شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه درمان نارسایی‌های کبدی، اسهال و استفراغ نیز از دیگر موارد است، اظهار کرد: کمک به رفع ورم روده، کمک در درمان مسمومیت‌های مزمن، کمک در درمان فشار خون، موثر در درمان بیماری‌های قلبی، کمک در درمان کم خونی و موثر بودن در درمان کلسترول خون نیز از دیگر ویژگی‌های این رژیم است؛ علاوه بر آن، این رژیم ضد ویروس فلج اطفال و تبخال است و در درمان ضعف اعصاب و افسردگی موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه این رژیم در درمان سردرد، میگرن‌های مزمن و افزایش شیر مادر اثربخش است، تصریح کرد: انگور دارای ویتامین‌های زیادی مانند ویتامین B, C ,A و D است و به دلیل وجود ویتامین D به حفظ سیستم ایمنی بدن و قدرت دفاعی بدن کمک زیادی می‌کند.

نواب زاده با بیان اینکه انگور یکی از تصفیه کننده‌های مهم بدن مخصوصا برای خون و کبد به شمار می‌رود، تصریح کرد: کمک به درمان صرع، پیشگیری از پوکی استخوان، معالجه ورم مفاصل و کمک در درمان رماتیسم از مزیت‌های این رژیم است.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: این رژیم به درمان نقرس، درمان اعتیاد، درمان سنگ کلیه و مثانه و درمان ورم کلیه کمک می‌کند و شادی آور و ضد باکتری نیز است.

نواب زاده با بیان اینکه این رژیم ضد تومور و سرطان بوده و کمک به رفع صفرای خون و رفع سنگ صفرا می‌کند، افزود: کمک به رفع یرقان، درمان بواسیر و کمک به رفع سختی ادرار از تاثیرات این رژیم است.

چهار هفته را جدی بگیرید

وی با اشاره به روند این رژیم، بیان کرد: هفته اول باید صبحانه انگور میل کنید و ناهار و شام هرچه می‌خواهید مصرف کنید و در هفته دوم صبحانه و ناهار انگور مصرف کنید و شام هر چه می‌خواهید میل کنید؛ طی هفته سوم؛ صبحانه، ناهار و شام انگور میل کنید و در هفته چهارم سه وعده انگور و 14 عدد مغز بادام شب قبل خواب مصرف کنید.

وی با اشاره به شربت پیشنهادی در این چهار هفته، بیان کرد: می‌توانید شربت شیره انگور یا شربت آبغوره استفاده کنید و در مواقع ضعف می‌توانید از خوردن مویز یا کشمش استفاده کنید و در این مدت بهتر است که تمام فرآورده‌های حیوانی، چای سبز سیاه و سپید، گوجه و رب آن و سیب زمینی فست فودها نیز قطع شود.

وی افزود: در طی چهار هفته می‌توانید به عنوان میان وعده نیز از انگور استفاده کنید و پس از خوردن انگور یا هر میوه دیگر دست کم تا یک ساعت آب نخورید.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه در صورت داشتن آلرژی نسبت به انگور با پزشک خود مشورت کنید، یادآور شد: هر رژیمی اگر طبق اصولش پیش نرود دردسر ساز خواهد شد؛ در طب سنتی اگر برای درمان ناراحتی خاصی آب تقریبا داغ تجویز شود ولی بیمار آب ولرم مصرف کند، قطعا نتیجه‌ای نخواهد دید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: