کد خبر: ۸۹۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
تعداد بازدید: ۲۲۹
عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:
نماینده سبزوار در مجلس گفت: آقای امیر عبداللهیان سابقه همکاری با آقای ظریف و آقای لاریجانی دارد که ما را قدری نگران می‌کند و سختی شرایط کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی و برجام و بازگشت عزت کشور نیز نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

سابقه همکاری امیرعبداللهیان با ظریف و لاریجانی ما را قدری نگران می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی اصغر عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار کرد: گفته شد که به دلیل مسئولیت رهبری در حوزه‌‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی، وزرای این حوزه‌ها عموماً با مشورت ایشان معرفی می‌شوند. این هماهنگی و مشورت، کاشف از عدم مخالفت رهبری با یک گزینه است و لزوماً نشانه تعیّن مسئولیت در یک گزینه نیست و نافی مسئولیت مجلس در بررسی دقیق یک گزینه و مسئولیت وزیر در اجرای دقیق سیاست‌های کلی نظام و پاسخگویی به رئیس‌جمهور و مجلس نیز نیست.

نماینده سبزوار در مجلس افزود: آقای امیرعبداللهیان یک دیپلمات انقلابی، کارآزموده، مجرب و نزدیک به جبهه انقلاب است اما مخالفت من با ایشان به دلیل اهمیتی است که اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه وزارت خارجه دارد.

وی به همکاری امیرعبداللهیان با ظریف اشاره کرد و گفت: آقای امیر عبداللهیان سابقه همکاری با آقای ظریف و آقای لاریجانی وجود دارد که ما را قدری نگران می‌کند و سختی شرایط کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی و برجام و بازگشت عزت کشور نیز نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

عنابستانی تأکید کرد: سیاست خارجی ما همیشه به نوعی معطوف به غرب بوده و این باعث بی‌اعتمادی مثبت شرقی‌ها به ما شده است؛ آقای امیرعبداللهیان چه برنامه عملیاتی و مشخصی برای سیاست خارجی متوازن و بهبود رابطه با شرق دارید و از آن طرف چه برنامه‌ای در خصوص مذاکره با غرب و استفاده از ظرفیت‌های آنها دارید که از دست ما نرود؟

وی بیان کرد: فرصت رابطه با همسایگان در سال‌های گذشته یک اصل مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بود که از دست دادیم و ارتباط ما با بخش عمده‌ای از کشورهای اسلامی نیز در سال‌های گذشته دچار مشکل شد و برگ برنده رابطه با آمریکای جنوبی را نیز به غرب‌گرایی واگذار کردیم؛ برای بهبود این بخش‌ها در چهار سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟

وی اضافه کرد: سیاست خارجی ما به ناچار باید به بهبود وضعیت داخلی منجر شود در غیر این صورت لزومی ندارد که ادامه یابد. هرچند در سال‌های گذشته ادعای بلد بودن زبان دنیا را داشته‌اند اما این منجربه توسعه دیپلماسی اقتصادی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: