کد خبر: ۸۹۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۳۴۳
ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهاد امور اقتصادی و دارایی:
نماینده خرم آباد در مجلس گفت: دامن زدن به مطالبات قومی و محلی خلاف مصالح ملی و خلاف شرع است.

با چسباندن حدیث به اقتصاد لیبرال دموکراسی کسی اقتصاددان اسلامی نمی‌شود/ خاندوزی باید به عنوان مدیر میانی اقتصادی پخته‌تر می‌شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مهرداد ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار کرد: با توجه به حوادث تاریخی، تفکیک نژادی مردم اصلا میسر نیست. این همان تفکر جاهلی است که رسول خدا برای مبارزه با آن جنگید. بیاییم به خاطر خدا دست از ملاک‌های نژادی، قومی و منطقه‌ای برداریم و به ملاک اسلام برگردیم. اگر وزیر با تقوا انتخاب کنید، از هر نژادی که باشد به ملت ایران خدمت می‌کند. دوستی نیازمند خویشاوندی نیست اما خویشاوندی نیازمند دوستی است.

وی افزود: طبق اصل ۱۱ قانون اساسی، تمام مسلمانان امت واحده هستند و سیاست جمهوری اسلامی باید ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی باشد و وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد.

ویس کرمی اضافه کرد: دامن زدن به مطالبات قومی و محلی خلاف مصالح ملی و خلاف شرع است.

نماینده خرم آباد در مجلس بیان کرد: دشمن از چند جبهه فرهنگی و نظامی به انقلاب اسلامی حمله‌ور شد و امروز دشمن از حمله نظامی به کشور مأیوس شده است. همین که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر روز عاشورا، در مورد کشتی حامل سوخت برای آمریکا و اسرائیل خط و نشان می‌کشد، گواه این است که دشمن به لحاظ نظامی از ملت بزرگ ایران شکست خورده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه دشمن در حیطه فرهنگی به ما زخم‌های جدی زده است اما همین که در سراسر جهان حاج قاسم سلیمانی الگوی آزادگی است، نشان می‌دهد که دشمن از شکست فرهنگی انقلاب اسلامی نیز مأیوس شده است.

وی افزود: اینک دشمن به جنگ اقتصادی روی آورده و ان‌شاالله در این آخرین حربه نیز شکست خواهد خورد. بنابراین جنگ نهایی ما با نظام سلطه، جنگ اقتصادی است.

ویس کرمی گفت: جوان‌گرایی آقای رییسی قابل تقدیر است؛ گرچه وزرایی که جوان خوانده می‌شوند، میانسال هستند و‌ برخی به دلیل اینکه بیشتر در قدرت بمانند و نتیجه زحمات انقلابی خود را حفظ کنند، مفاهیمی مانند، جوانی، میانسالی و پیری را تفسیر به رأی کردند. جنگ امروز جنگ علم و اطلاعات است پس یک جوان می‌تواند بیش از یک پیر، کارکشته باشد. انسان‌ها به اندازه عقل‌شان تجربه می‌اندوزند نه به اندازه سنشان.

نماینده خرم آباد در مجلس تصریح کرد: وضعیت آشفته کشور را کسی می‌تواند نجات دهد که در رشته اقتصاد سرآمد و دارای نظریه بومی سازی باشد. با چسباندن حدیث به اقتصاد لیبرال دموکراسی کسی اقتصاددان اسلامی نمی‌شود.

ویس کرمی اضافه کرد: آقای خاندوزی استادیار اقتصاد است و سرآمد و صاحب نظریه‌ نیستند. وزیر اقتصاد در عرصه‌های مختلف مانند بیمه، خصوصی سازی، سیاست ارزی، بازار، مالیات و گمرک باید دارای تجربه باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد امروز پاشنه آشیل انقلاب اسلامی شده است، گفت: این عرصه آزمون و خطا نیست. آیا بهتر نبود که ایشان ابتدا به عنوان مدیر میانی اقتصادی پخته تر می‌شدند و سپس به وزارت می‌‌رسیدند؟ تجربه عملی و مدیریتی آقای خاندوزی کمرنگ است.

وی خاطر نشان کرد: آقای خاندوزی صاحب تالیف هستند اما توضیح دهند که این تالیفات تا چه حد تخصصی و مشکل گشا است و پس از اثبات اتقان علمی تا چه حد قابل اجرا است؟ تا به حال نظر شفافی از آقای خاندوزی در خصوص اقتصاد اسلامی نشنیده‌ام، البته چند تالیف و مقاله از ایشان منتشر شده است که تا تولید علم اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد.

ویس کرمی بیان کرد: راه نجات کشور در اقتصاد مقاومتی است بنده در تالیفات و مقالات ایشان این شاه کلید را کمرنگ دیده‌ام. آیا آقای خاندوزی این نظر را قبول دارند که نقطه لیبرال دموکراتیک اقتصاد برای کشور ما مشکل‌گشا نیست؟ چه راهکاری برای این مشکل وجود دارد؟

وی افزود: برنامه‌های آقای خاندوزی ناظر به اصلاح وضع موجود است اما راه نجات اقتصاد کشور در بومی سازی اقتصاد و نگارش و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: