کد خبر: ۸۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۴۳۵
در نامه‌های جداگانه از سوی دکتر مونسان انجام شد
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی به استاندار آذربایجان شرقی نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۹ اثر فرهنگی‌تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۹ اثر به استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث آریا، در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان خطاب به محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، آمده است: 

«در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع‌به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌تاریخی «مسجد جامع» واقع در هشترود که به شماره ۱۸۶۰مورخ ۱۳۷۶/۲/۱۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود. 

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی «تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده» جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد. »

همچنین دکتر مونسان در پنج نامه دیگر به استاندار آذربایجان شرقی نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری هشت اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر در این استان را به شرح زیر ابلاغ کرد:

۱. «خانه و باغ کلانتری» ثبت‌شده به شماره ۹۷۱۲ ثمورخ ۱۳۸۲/۵/۲۷
۲. «خانه معبودی» ثبت‌شده به شماره ۹۴۷۱ مورخ ۱۳۸۲/۵/۱۴
۳. «مقبره کمال خجبندی و کمال‌الدین بهزاد» ثبت‌شده به شماره ۲۰۵۶ مورخ ۱۳۷۷/۴/۲۹
۴. «پل بیلانکوه» ثبت‌شده به شماره ۱۱۲۶۳ مورخ ۱۳۸۳/۱۱/۱۰
۵. «یخچال بیلانکوه» ثبت‌شده به شماره ۱۸۶۸۷ مورخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۸
۶. «خانه ختایی» ثبت‌شده به شماره ۹۴۱۰ مورخ ۱۳۸۲/۵/۱۴
۷. «خانه علی مسیو» ثبت‌شده به شماره ۹۴۱۱ مورخ ۱۳۸۲/۵/۱۴
۸. «خانه صرافلار (علوی)» ثبت‌شده به شماره ۷۸۰۲ مورخ ۱۳۸۱/۱۲/۱۷

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: