کد خبر: ۸۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۱
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در پی انتشار بازی حقوقی «دادفر» توضیحاتی پیرامون این بازی ارائه داد.

توضیحات رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه درباره بازی حقوقی «دادفر»به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،‌ بازی حقوقی «دادفر» با همکاری مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و تبیان طراحی و تولید شده و در کافه‌بازار منتشر شده است.

علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص این بازی گفت: این بازی ویژه کارآموزان وکالت و وکلا و براساس پرتکرارترین پرونده‌ها و چالش‌های حقوقی در ۲۰ حوزه موضوعی حقوقی و کیفری طراحی شده‌است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کاربران این بازی در جایگاه مدیر یک موسسه حقوقی که وظیفه بررسی و رسیدگی به مراجعان مختلف را برعهده دارد، باید ضمن رسیدگی به مشکلات مراجعان، از آن‌ها حق‌الوکاله دریافت و با افزایش کارشناسان حقوقی خود، به فعالیت‌هایش توسعه دهد.

وی اظهار کرد: همچنین کاربران در این بازی یاد می‌گیرند که چگونه با مدیریت زمان فعالیت خود، جزئیات یک پرونده را بررسی، حق‌الوکاله مبتنی بر عُرف پیشنهاد و دادخواست شکایت در دادگاه را تنظیم کنند تا بتوانند نتایج موفق‌آمیزی در پرونده‌ها کسب کنند.

بهادری جهرمی در ادامه گفت: پرونده‌های موجود در این بازی حقوقی حاصل ده‌ها ساعت فعالیت کارشناسان متخصص، وکلا، قضات و اساتید باتجربه بوده‌است که در همکاری با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به طراحی این پرونده‌ها طی چند ماه مشغول بوده‌اند. باتوجه به زمان مفصلی که برای تولید محتوای تخصصی این بازی اختصاص داده شده‌است، پرونده‌ها از غنای علمی خاصی برخوردار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: معماری این بازی (گیم دیزاین) نیز در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان نور که سال‌ها تجربه‌ی طراحی و تولید بازی‌های ملی را در کارنامه‌ی خود دارد انجام پذیرفته و با همیاری و پیگیری‌های این موسسه تولید نیز شده‌است.

نسخه فعلی بازی به صورت آزمایشی و با هدف جذب نظرات کاربران تخصصی جهت رسیدن به معماری کاملتر و دقیقتر منتشر شده‌است. در همین راستا، مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی فراخوانی از کاربران این بازی به ویژه کارآموزان، اعضای این مرکز و جامعه حقوقی می‌خواهد ضمن توجه به فرآیند و جذابیت‌های بازی، جزییات پرونده‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهند.

به کارگیری محتوای واقعی در بازی‌های جدی یکی از روش‌های مهم برای طراحی و تولید بازی‌های تخصصی است که در آن تلاش می‌شود علی‌رغم حفظ ویژگی ذاتی بازی بودن، محتوایی دقیق و مبتنی بر واقعیات را به اشخاص ارائه کند. ارائه نکات آموزشی و اجرایی در قالب بازی‌های جدی یکی از رویکرد‌های نوین آموزشی – اجرایی است که مورد توجه نهاد‌ها و شرکت‌های پیشرو واقع شده است. ارتقاء دانش و به روز رسانی نکات کاربردی از جمله فواید بازی‌های آموزشی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: