کد خبر: ۸۹۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
تعداد بازدید: ۵۱۹
تحقیقات جدید نشان داده است که فعالیت‌های اجتماعی و گروهی می‌تواند به مبارزه با افسردگی در افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند.

تعامل اجتماعی افسردگی در افراد مبتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه شفیلد و برایتون و دانشکده پزشکی ساسکس، استفاده از تحریک شناختی را به عنوان یک درمان موثر برای افراد مبتلا به زوال عقل تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

تحریک شناختی یک درمان غیر دارویی برای زوال عقل است که معمولا شامل فعالیت‌های گروهی است که بر تعامل اجتماعی تاکید می‌کند. ارزیابی انجام شده توسط محققان نشان داد که این درمان‌ها می‌تواند علائم افسردگی را در افراد مبتلا به زوال عقل کاهش داده و بر میزان حافظه و پیشگیری از زوال عقل تاثیر مثبت بگذارد.

دکتر کلادیا فون باستین، نویسنده ارشد این مطالعه و از محققان دانشگاه شفیلد، گفت: زوال عقل یکی از بزرگترین چالش‌های جهانی است که ما با آن روبه‌رو هستیم. هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد و درمان‌های دارویی فعلی اغلب عوارض جانبی نامطلوبی را به همراه دارد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که تحریک شناختی می‌تواند یک درمان ایمن، نسبتا ارزان و در دسترس باشد تا به کاهش برخی از علائم اصلی زوال عقل کمک کند و حتی ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: