کد خبر: ۸۰۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۵۸۹
نتایج پژوهش دانشکده روانپزشکی کلمبیا نشان داد:
نتایج پژوهش های تیمی از دانشکده روانپزشکی دانشگاه کلمبیا نشان می دهد کودکانی که در معرض سرب قرار دارند بیش از دیگر کودکان با احتمال ابتلا به بیماری های روانی رو به رو هستند.
قرار گرفتن در معرض سرب منجر به بیماری های روانی کودکان می شودنتایج پژوهش های تیمی از دانشکده روانپزشکی دانشگاه کلمبیا نشان می دهد کودکانی که در معرض سرب قرار دارند بیش از دیگر کودکان با احتمال ابتلا به بیماری های روانی رو به رو هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،قرار گرفتن در معرض سرب برای هیچ فردی مفید نیست و به نظر می رسد این موضوع نه تنها به لحظ فیزیکی روی سلامت کودکان اثرگذار است، بلکه منجر به مشکلات رفتاری، ناتوانی های یادگیری و بیماری روانی می شود.

این مطالعه نشان داد برخی از بزرگسالانی که در کودکی در معرض آلودگی هوا و به ویژه سرب بوده اند، علائمی مثل افسردگی ، شیدایی و اسکیزوفرنی را نشان می دهند. فاکتور لیتاک که در جریان این مطالعه کودکان را از 3 سالگی تحت نظر داشته می گوید: ما باید باور کنیم که آلودگی هوا یک تهدید خطرناک برای نوع بشر است.

این پژوهش شامل ارزیابی های مصاحبه بالینی، پرونده های پزشکی و پرسشنامه های دوستان نزدیک و خویشاوندان این افراد بود  که بین آوریل 1972 و مارس 1973 متولد شده اند. این مطالعه طی سال جاری شروع به کار کرد زیرا به دنبال بررسی گروه سنی تا 45 سال بود.

سطح تماس سرب در میان گروه های مختلف از 4 میکروگرم در هر دسی لیتر تا 50 میکروگرم در دسی لیتر با میانگین 11 میکروگرم در دسی لیتر بود. (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها سطوح عمل را در 5 میکروگرم در هر دسیلیکات قرار می دهند اما سطح سرب پایین تر نیز برای کودکان خطرناک است.)

این پژوهش پس از کنترل بعضی از عواملی که ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد، از جمله وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده در دوران کودکی، وضعیت روانی مادر و سابقه خانوادگی بیماری های روانی، به این نتیجه رسید که سرب واقعا روی سلامت روان موثر است.

افزایش خطر ابتلا به بیماری روانی تنها یکی از عوارض سرب است و متاسفانه سرب با مشکلاتی مثل انواع سرطان ها نیز مرتبط است. مطالعات دیگر ارتباطات بین سرب و کاهش میزان هوشبهر یا مسائل رفتاری، از جمله خشونت را نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: