کد خبر: ۸۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۳۴۳
سابقه حضور استقلال در فینال جام حذفی و قهرمانی‌هایش در این عرصه حاشیه‌های جالبی هم دارد که بد نیست مهم‌ترین آن‌ها را همراه با یکدیگر مرور کنیم.

چشم طمع استقلال به جام هشتمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: رقابت‌های جام حذفی به فینال خود رسید و حالا استقلال که پرافتخارترین تیم در عرصه این مسابقات محسوب می‌شود، باید برای کسب هشتمین عنوان قهرمانی به مصاف فولاد خوزستان برود. مسابقه‌ای که با توجه به حضور جواد نکونام و مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت فولادی‌ها و اتفاقات قبلی که در جریان دیدارهای این دو تیم رخ داده، حتماً در کنار جذابیت، فوق‌العاده پر حاشیه نیز خواهد شد.

*اولین قهرمانی استقلال در جام حذفی بالغ بر ۴۲ سال قبل رقم خورد و آبی‌پوشان پایتخت توانستند کاپ قهرمانی این مسابقات در فصل ۵۶ - ۵۷ را مال خود کنند. تاج (استقلال) در جدال نهایی آن مسابقات توانست هما را با دو گل شکست دهد.

*استقلال در تابستان سال ۷۵ و هنگامی که جامعه ورزش کشور در التهاب آغاز رقابت‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا بود، برق شیراز را طی دو مسابقه رفت و برگشت فینال جام حذفی شکست داد و عنوان قهرمانی این مسابقات را مال خود کرد. یکی از نکات جالب توجه و ماندگار بازی برگشت، دروازه‌بان شدن علیرضا منصوریان بود . مرد شماره یک آن روزهای خط هافبک استقلال پس از اخراج بهزاد غلامپور و به خاطر اینکه آبی‌ها تمام تعویض‌های خود را انجام داده بودند، برای دقایقی درون دروازه این تیم قرار گرفت و سنگربانی کرد.

*سومین قهرمانی استقلال در جام حذفی، سال ۷۹ به دست آمد . مردان پورحیدری در فینال توانستند بهمن کرج را با نتیجه سه بر یک شکست دهند و با کاپ قهرمانی عکس یادگاری بگیرند. فرزاد مجیدی کمک سرپرست کنونی استقلال در آن مقطع یکی از بازیکنان بهمن بود و چند روز پس از فینال به جمع نفرات آبی‌پوش اضافه شد.

*اتفاقاتی که خردادماه سال ۸۱ در آخرین هفته اولین دوره رقابت‌های لیگ برتر رخ داد، قهرمانی این مسابقات را از استقلال گرفت و منصور پورحیدری پس از شکست مشکوک این تیم مقابل ملوان بندرانزلی، استعفا داد تا امیر قلعه نویی آبی‌پوشان شود. استقلال با سرمربی جدید خود توانست به فینال جام حذفی برسد و در جدال نهایی هم فجر سپاسی را در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت شکست دهد. پس از قهرمانی استقلالی ها، همه بازیکنان و مربیان این تیم با کاپ قهرمانی به منزله منصورخان رفتند و شادی خود را با پدر استقلال تقسیم کردند.

*بدون هیچ شک و تردیدی مجتبی جباری قهرمانی استقلال در جام حذفی فصل ۸۶ - ۸۷ را فراموش نمی‌کند چون یکی از تلخ‌ترین اتفاقات زندگی اش ساعاتی قبل از قهرمانی آبی‌پوشان به وقوع پیوست. استقلال که مسابقه رفت فینال را با یک گل به پگاه گیلان واگذار کرده بود، در مسابقه برگشت به میزبانی ورزشگاه آزادی توانست حریف را با سه گل شکست دهد. علیرضا منصوریان در آن بازی برای همیشه با دنیای بازیگری وداع کرد و جشن قهرمانی پرشکوهی برپا شد. مجتبی جباری هم یکی از بازیکنان استقلال بود و بسیار خوشحال از قهرمان شدند ولی نمی‌دانست ساعاتی قبل از آغاز بازی، پدرش به رحمت خدا رفته است! در واقع مدیران و مربیان استقلال تصمیم گرفتند این خبر فوق‌العاده تلخ را تا پس از پایان بازی به او ندهند.

*اسفند ماه سال ۹۰ اوقات بسیار خوشی برای استقلال رقم خورد چون این تیم توانست برای ششمین مرتبه با کاپ قهرمانی جام حذفی عکس یادگاری بگیرد. استقلال و شاهین بوشهر به فینال رسیدند و مسابقه به میزبانی شیراز برگزار شد تا استقلالی‌ها به لطف برتری در ضربات پنالتی قهرمان شوند. این قهرمانی در واقع تنها جامی است که پرویز مظلومی تحت عنوان سرمربی با آبی‌پوشان به دست آورده است.

*... و بالاخره می‌رسیم به هفتمین و آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی. اتفاقی که بهار سال ۹۷ رخ داد و آبی‌ها توانستند با هدایت شفر، خونه به خونه بابل را در فینال شکست بدهند. جالب است بدانید که در آن مقطع دراگان اسکوچیچ سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال کشورمان، هدایت نماینده مازندران را بر عهده داشت. در آن زمان قطعاً خود اسکوچیچ هم فکر نمی‌کرد کمتر از دو سال دیگر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: