کد خبر: ۸۹۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۰
روستای "رهن" یکی از روستا‌های اقماری شهرستان گناباد است که بیشتر ارتزاق روستائیان و ساکنان آن با کشاورزی و دامداری است. قنات روستای رهن در سال ۹۷ ثبت ملی شده، اما این قنات به دلیل عدم لایروبی و سیل نیمه اردیبهشت ماه سال جاری دچار خسارت‌های فراوانی شده تا جایی که آب آن بسیار کم و کشاورزی در این روستا را نابود کرده است.

مصائب این روزهای بحران آب در روستاهای گناباد / قنات‌ها خشک و بلایای سیلاب ‌دامن‌گیر مردم است‌به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: روستای "رهن" یکی از روستاهای اقماری شهرستان گناباد است که بیشتر ارتزاق روستائیان و ساکنان آن با کشاورزی و دامداری است.

قنات روستای رهن در سال 97 ثبت ملی شده اما این قنات به دلیل عدم لایروبی و سیل نیمه اردیبهشت ماه سال جاری دچار خسارت‌های فراوانی شده تا جایی که آب آن بسیار کم و کشاورزی در این روستا را نابود کرده است.

این قنات دارای 350 سهم است و جمعیت زیادی از خانواده‌ها محل درآمدشان قنات روستا است و در صورت خشک شدن آن باید به کارهای دیگر مانند کارگری روی بیاورند.اهالی روستای رهن در گفتگو با خبرنگار تسنیم از قول‌ها و اعتباراتی می‌گویند که به آنها داده شده اما هنوز خبری از تخصیص آن نیست و همچنان چشم انتظار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: