کد خبر: ۸۹۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۳۷۴
سایپا با کسب ضعیف‌ترین نتیجه این فصل خود، درست در جایی که برای بقا به مهمترین پیروزی خود نیاز داشت، راهی لیگ دسته اول شد تا دست به یک تاریخ سازی زده باشد.

تاریخ‌سازی سایپا در تبریز و نقش یک مربی در سقوط دو تیم از یک لیگبه گزارش خبرداغ به نقل از  مهر، سایپا به همراه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن تیم هایی بودند که در همه ادوار ۲۰ گانه لیگ برتر حضور داشتند، اما این تیم با پذیرفتن شکست مقابل تراکتور در هفته پایانی لیگ بیستم، این طلسم ۲۰ ساله را شکست و برای اولین بار طعم سقوط به لیگ دسته اول را چشید تا مجموعه باشگاه سایپا اعم از مدیریت، کادرهای فنی گذشته و کنونی و بازیکنان این تیم دست به یک تاریخ سازی در این مجموعه زده باشند.

نارنجی پوشان در حالی که با توجه به شکست ذوب آهن در خانه این فرصت را داشتند تا حتی با کسب یک امتیاز از یک مساوی در لیگ برتر باقی بمانند، در طول ۹۰ دقیقه ۵ بار تسلیم تراکتور شدند تا سنگین‌ترین شکست فصل را در مهم‌ترین بازی تاریخ خود پذیرا باشند و همراه با ماشین سازی راهی لیگ دسته اول شوند.

سعید اخباری مربی جوان سایپا که تنها در ۳ هفته پایانی به این تیم پیوسته بود، در همان شهری با سایپا سقوط کرد که استارت سرمربیگری‌اش را در آنجا با ماشین سازی زده بود؛ تا او که از تبریز آغاز کرده بود، در تبریز هم سقوط نماید.

در پایان فصل بیستم دو تیم ماشین سازی و سایپا با لیگ برتر خداحافظی کردند و وجه اشتراک این دو تیم در حضور سعید اخباری در نقش سرمربی در مقاطعی از فعالیت این تیم‌ها در این فصل بود؛ تا این مربی در سقوط هر دو تیم سقوط کرده به لیگ یک به اندازه خودش سهیم باشد. اخباری فصل را با ماشین سازی آغاز و با سایپا تمام کرد و هر دو تیم از گردونه رقابتهای لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: