کد خبر: ۸۹۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
تعداد بازدید: ۲۹۷
معاون کمیته امور اضطراری تاجیکستان از آمادگی این کشور برای پذیرش 100 هزار مهاجرین افغانستانی خبر داد.

آمادگی تاجیکستان برای پذیرش 100 هزار مهاجر افغانستانیبه گزارش خبرداغ ، «امامعلی ابراهیم زاده» معاون کمیته امور اضطراری تاجیکستان از آمادگی این کشور برای پذیرش مهاجرین افغانستانی خبر داد.

وی عنوان کرد: تاجیکستان در حال احداث دو انبار بزرگ برای ذخیره تدارکات است تا به مهاجرانی که از افغانستان به تاجیکستان فرار می‌کنند، کمک کند.

ابراهیم زاده ادامه داد: بیشترین مهاجر فراری از افغانستان وارد ولایت «ختلان» و «بدخشان» تاجیکستان می‌شوند.

وی افزود: در زمین آموزش نظامی وزارت دفاع تاجیکستان واقع در نزدیکی مرز با افغانستان در حال حاضر پذیرش و اسکان حدود 100 هزار پناهنده از افغانستان امکان پذیر است.

به گفته این مقام تاجیک، در صورت نیاز تاجیکستان قادر خواهد بود حتی بیشتر از این تعداد پناهندگان افغانستان را نیز بپذیرد.

وی افزود: اکنون دولت تاجیکستان به همراه سازمان های بین المللی در حال بررسی پتانسیل این کشور برای کمک به پناهندگان افغانستان است.

پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان تعداد زیادی از شهروندان شمال افغانستان و هم مرز با تاجیکستان به این کشور پناهنده شده اند.

فارس

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: