کد خبر: ۸۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۲۷۸
نشریه آمریکایی پولیتکو گزارش داد تغییری در ماموریت نظامیان آمریکایی در سوریه ایجاد نخواهد شد و حدود ۹۰۰ نظامی به بهانه مبارزه با داعش در سوریه باقی خواهند ماند.

پولیتیکو: حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: نشریه آمریکایی پولیتکو گزارش داد تغییری در ماموریت نظامیان آمریکایی در سوریه ایجاد نخواهد شد و حدود ۹۰۰ نظامی به بهانه مبارزه با داعش در سوریه باقی خواهند ماند.

نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی بخش هایی از سوریه را اشغال کرده اند، در حال غارت منابع و ثروت این کشور از جمله نفت آن هستند.در تازه ترین مورد،"سانا" خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد: نیروهای اشغالگر ایالات متحده در ۲۴ ساعت گذشته دو ستون ۷۰ خودرویی نفت و کالاهای دیگر را از پایگاه غیرقانونی "خراب الجیر" در حومه "الحسکه" خارج کردند.
دولت سوریه بارها تاکید کرده است این شبه‌ نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است اما "مبارزه با داعش" همچنان بهانه آمریکا برای حضور نظامی در منطقه ای مایل ها دورتر از این کشور است.

رسانه آمریکایی پولیتیکو به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره بهانه ماندن نیروهای نظامی آمریکایی گزارش داد حدود ۹۰۰ نظامی ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند تا به حمایت و ارائه مشاوره به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (شبه نظامیان قسد) برای مقابله با داعش ادامه دهند.

پولیتیکو به نقل از این مقام که خواست نامش بیان نشود، نوشت هیچ گونه تغییری را در ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه پیش بینی نمی کند.
این رسانه آمریکایی ادامه داد دولت آمریکا در حال خارج کردن تمامی نیروهای خود از افغانستان بوده و به طور رسمی ماموریت نیروهای خود را در عراق به حالت مستشاری تبدیل کرده اما عملیات ارتش آمریکا در سویه بدون تغییر خواهد ماند و مقام‌های آمریکایی انتظار دارند صدها نظامی این کشور همچنان در سوریه باقی بماند.

پولیتیکو گزارش داد در حالی که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اتمام جنگ‌های بی پایان در عراق و افغانستان است اما عملیات بی سرو صدای پنتاگون در سوریه همچنان ادامه دارد .

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می‌داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: