کد خبر: ۸۹۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
تعداد بازدید: ۲۱۹
ربیعی:
سخنگوی دولت تاکید کرد: ذخایر استراتژیک گندم برای بیش از ۱۲۰ روز در کشور موجود است.

ظاهرا تا پایان این دولت شاهد اخبار کذب خواهیم بود/ ذخایر استراتژیک گندم برای بیش از ۱۲۰ روز موجود استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی ربیعی درباره این‌که برخی از نمایندگان در اظهارات خود مدعی شده‌اند که ذخایر استراتژیک کشور در زمان انتقال قدرت به دولت بعدی برای ۲۵ روز کافی است. نظرتان درباره این ادعاها چیست؟ زمانی که دولت را از دولت قبل (دولت دهم) تحویل گرفتید ذخایر استراتژیک کشور برای چند روز کافی بود، گفت: مثل اینکه بنا نیست برخی اظهارنظرهای نادرست و ناپخته و نگران‌کننده برای افکار عمومی، تمام شود؛ ظاهرا تا پایان دولت، همچنان شاهد شایعات و اخبار کذب خواهیم بود. ادعای وجود ذخائر استراتژیک برای ۲۵ روز هم جزو همین حرف‌های نادرست و کذب است.

وی تاکید کرد: بنا بر گزاش مسئولان وزارت صمت، در مورد کالاهای اساسی کشور، مثل گندم، روغن ، شکر و نهاده‌ها با تمهیدات صورت گرفته در وزارت صمت و جهاد کشاورزی وضعیت مناسبی خواهیم داشت. همه تلاش بر این امر استوار بوده که دولت آینده در ماه‌های اول نگرانی از این بابت نداشته باشد.

برخلاف این ادعای نگران کننده ۲۵ روزه، در حال حاضر ذخائراستراتژیک گندم برای بیش از ۱۲۰ روز موجود است و در حال حاضر به اندازه اطمینان بخش گندم در بنادر و انبارها می‌باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ذخیره روغن و شکر هم همچنین برای دوره مطمئن وجود دارد. در مورد اکثر کالاها علاوه بر دولت، بخش خصوصی هم ذخایر خوبی از کالاهای اساسی دارد. درباره برنج نیز علاوه بر ذخایر کشاورزان، میزان قابل توجهی به عنوان ذخائر بخش دولتی موجود است.

ربیعی اضافه کرد:همچنین باوجود برآورد مصرف سه ماهه، هفتصد تن نیز اضافه بر مصرف، در حالا حاضر کالا در انبارها موجود است و بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالا هم در گمرک وجود دارد که در آمار بالا به آن اشاره نشده است. تاکید می‌کنم که در ستاد اقتصادی دولت همچنین تمهیداتی اتخاذ شده که کالاهای مورد نیاز روزانه در حال حمل به داخل کشور هستند.

وی بیان کرد: درباره بخش دوم سوال‌ جنابعالی یعنی میزان ذخائر استراتژیک در سال ۹۲ به خوبی به یاد دارم و در جلسات حضور داشتم که بعد از اعلام نتایج آرا، گزارشات متعدد و نگران‌کننده و دقیقی از وضعیت کالاها از سوی کارشناسان و مسئولان رسمی و مدیران وقت به رییس جمهور منتخب ارائه شد که بنا ندارم وارد جزییات آن روز و تلاش‌های دوران انتقال شوم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: