کد خبر: ۸۹۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۳۴۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی ۱۳ هزار مرزعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز در کشور خبر داد.

تاکنون ۱۳ هزار مرزعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شده است/ این شناسایی با هوش مصنوعی انجام شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ارتباط قطع برق و اینترنت، اظهار کرد: در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است و سایت‌های ارتباطی و بسیاری از زیرساخت های کشور به برق وابسته هستند. قطع برق موجب شده که سایت‌ها توان ارسال و دریافت سیگنال خود را از دست بدهند. استانداردی دو ساعته دارند که بتوانند ظرفیت باطری داشته باشند که در صورت قطع برق تا دو ساعت می‌توانند خدمات ارائه دهند.

وی افزود: در برخی از نقاط کشور باطری های اینها مورد سرقت قرار گرفته و در برخی دیگر از مناطق اپراتورها کنترل نکرده بودند و باطری ها فرسوده شده بود. 

وزیر ارتباطات بیان کرد: در بحث پدافند غیر عامل برنامه‌هایی برای بازبینی باطری های اپراتورها اجرا کردند و بسیاری از سایت ها باطری‌هایشان نوسازی شد. البته نمی‌توانم به صورت قاطع بگویم که همه سایت‌ها مشکل باطری ندارد،‌ چون بعضی از سایت‌ها به ویژه در استان‌ها محروم کشور مشکل باطری دارند.

وی گفت: برخی از زمان‌ها قطع برق بیش از دو ساعت است و این باطری‌ها ظرفیت بیش از دو ساعت ندارند. فاصله بین قطع برق به حدی نیست که این باطری ها شارژ شوند. به این دو دلیل ما مشکل داریم. 

آذری جهرمی با بیان اینکه ما تلاش کردیم برای سایت‌های اصلی ژنراتور بگذاریم؛ گفت: می‌دانیم که فصل امتحانات دانش آموزان است و به اینترنت نیاز دارند؛ ما همه تلاشمان را می کنیم و از مردم نیز عذرخواهی می‌کنیم. البته کمیته‌ای در این خصوص در وزارت ارتباطات مستقر است و در حال پیگیری است.

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: تاکنون ۱۳ هزار مرزعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شده است و باهوش مصنوعی این شناسایی انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: