کد خبر: ۸۹۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۳۱۸
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه استاندار کردستان ‌ و مسئولان استانی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان واقع در پارک جنگلی آبیدر بازدید کرد.

بازدید دکتر مونسان از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستانبەگزارش خبرداغ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، دکتر علی‌اصغر مونسان به همراه بهمن مرادنیا استاندار کردستان و شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان استانی امروز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان و پل معلق آبیدر بازدید کرد.

مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان از بزرگ‌ترین تندیس‌های یادبود شهدای بمباران شیمیایی روستای قلعه‌جی مریوان بوده که در کوه آبیدر سنندج نصب ‌شده است.

ساخت این پیکره اعتراضی علیه اقدامات غیرانسانی و خلاف قوانین بین‌المللی نسبت به مردم بی‌گناه و غیرنظامی کرد توسط عاملان دیکتاتور عراق است.

این مجسمه به‌صورت پنج قطعه سه متری ساخته شده و جنس آن از ورق فلز بوده که ارتفاع آن با پایه‌هایش ۲۱ متر است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه از پل معلق آبیدر نیز بازدید کرد. این پل دارای ۳۶۰ متر طول و ارتفاع ۹۸ متر از سطح زمین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: