کد خبر: ۸۹۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۳۳۰
جدیدترین جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با این محوریت برگزار شد که آیا امکان فعال کردن بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی و استفاده از ظرفیت آن به جای فروش نفت خام وجود دارد یا خیر؟

پتروشیمی جای پول نفت را می‌گیرد؟به گزارش خبرداغ ، حمیدرضا صالحی – رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران – گفت: عصر نفت به پایان رسیده و اقتصاد کشور باید به سمت صنایع جدید و صنایع هوشمند حرکت کند. از طرفی بخش پتروشیمی در اکوسیستم اقتصاد کشور سهم بالایی دارد و می‌توانیم با توجه به دانش و فناوری، سرمایه‌گذاری و توان بخش خصوصی سهم این حوزه را در اقتصاد کشور بالاتر ببریم. اگر ظرفیت‌سازی و جانشین پروری صورت گیرد، علاقه‌مندان و جوانان توان خوبی در راهبری این صنعت دارند.

وی بیان کرد: ما کشوری هستیم با منابع محدود ولی در برنامه‌ریزی اقتصادی به این محدودیت‌ها توجه نمی‌شود. باید آمایش سرزمین در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد. باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی فراهم کرد و از این بسترها برای رشد اقتصاد کشور بهره برد؛ در تمام این‌ها باید برای ورود بخش خصوصی واقعی به اقتصاد فکر و برنامه اساسی ارائه داد. باید الزامات اقتصاد جهانی را بپذیریم وگرنه عمل کردن به‌صورت جزیره‌ای مشکل ما را حل نمی‌کند؛ باید شرایط واقعی اقتصاد جهانی را در نظر گرفت.

در ادامه فریبرز کریمایی، قائم‌مقام دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی با مشکلاتی روبروست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در حال حاضر ما بازار هند را در حوزه پتروشیمی از دست داده‌ایم یا قیمت اتانول در سال گذشته پایین آمده بود، اگرچه الآن شرایط تا حدودی تغییر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: