کد خبر: ۸۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
تعداد بازدید: ۴۳۹
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بیشینه دمای تهران ۴۱ درجه خواهد بود، گفت: از اوایل وقت چهارشنبه تا جمعه در برخی نقاط شرق و مرکز کشور، همچنین نواحی مرکزی، باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

هواشناسی: دمای پایتخت به ۴۱ درجه می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده شرق خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و از سه شنبه تا جمعه هفته جاری دریای خزر مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از فردا تا جمعه 18 تیر با شمالی شدن جریانات روی خزر در این نواحی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ از اوایل روز جهارشنبه 16 تا جمعه 18 تیر در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این شرایط روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، اصفهان و یزد همچنین در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی می‌افزاید: از فردا تا جمعه در سواحل خزر و اردبیل روند کاهشی دما را خواهیم داشت و در نیمه جنوبی کشور استقرار هوای گرم و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 41 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و رشد بیشینه دما در اغلب نقاط کشور افزایش مصرف حامل‌های انرژی (برق) و آب پیش بینی می‌شود که ضرورت دارد، مدیریت مصرف انرژی در دستورکار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: