کد خبر: ۸۹۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۳۸۴
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری گفت:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوسال اخیر، در اجرای طرح‌ها و اقدامات مربوط به عملیاتی شدن شاخص‌های شفافیت و دولت الکترونیک همواره پیشگام و پیشرو بوده و در این راستا گام‌های بلندی برداشته است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، طی دو سال گذشته در شفافیت و دولت الکترونیک پیشگام بوده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،سید جواد رضوی افزود: براساس اعلام شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کسب رتبه نخست شفافیت در بین ۱۴۵ دستگاه اجرایی، به عنوان شفاف‌ترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شد. 
 وی گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اخیرا نتایج بررسی عملکرد ۱۴۵دستگاه را که در شاخص‌هایی همچون ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی در خردادماه ۱۴۰۰ ارزیابی شده بودند منتشر کرده که براساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگاه نخست را به دست آورده و شفاف‌ترین دستگاه کشور شناخته شد. 
رضوی با بیان این که «شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های باز دستگاه‌های اجرایی از جمله تکالیف قانونی و مقررات بالادستی است»، بیان کرد:  شورای اجرایی فناوری اطلاعات براساس آن، موضوع شفافیت در دستگاه‌ها را با درنظر گرفتن ۱۴ شاخص ارزیابی کرده است. 
وی  «تسهیل در تعاملات الکترونیکی شهروندان با دستگاه های اجرایی»، «ارتقای شفافیت دستگاههای اجرایی»، «دسترسی مردم به داده‌های عمومی» و «ایجاد یکپارچگی و تسهیل فرآیندهای خدمات» را از جمله اهداف اعلام شده در این دوره از ارزیابی‌ها عنوان کرد. 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این مرکز تلاش گسترده و پیگیری‌های مداومی را برای تحقق رویکردها و برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده و به طور قطع ،باور و حمایت های آقای وزیر  در این حوزه، اثربخشی اقدامات و طرح‌های مرتبط با شاخص‌های شفافیت را ممکن کرد. 
رضوی ادامه داد: این رویکرد سبب شده تا امروز  سمت و سوی فعالیت همه واحد‌های این وزارتخانه، هم‌راستا با رویکرد تعیین شده باشد که در نهایت همه این اقدامات باید به ارتقاء کارآمدی دستگاه و بهبود ادراک عمومی از خدمات آن منجر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: