کد خبر: ۸۸۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
تعداد بازدید: ۵۸۸
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد بر رفع موانع و حمایت از تولید، شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق آزاد و تدوین برنامه راهبردی با رویکرد برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

حمایت از به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین المل سازمان منطقه آزاد کیش ، در جلسه هم اندیشی مدیران برنامه ریزی و بودجه سازمان های مناطق آزاد کشور که امروز سه شنبه 25 خرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، حمید رضا مومنی ، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به هدف اولیه ساخت مناطق آزاد و هم‌ترازی با مناطق آزاد منطقه و ساخت مشابه آن برای جمهوری اسلامی در جنوب کشور، اظهار داشت: با توجه به برنامه هفتم، باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت، به اهداف و اولویت‌های این طرح پرداخت و این امر الزامی است.

مومنی با تاکید بر ایام پایانی دولت، تدوین طرح پنج‌ساله با رویکرد برنامه هفتم، و ارائه‌ی برنامه‌ سه‌ساله‌ آن توسط مدیران مناطق آزاد را حائز اهمیت دانست و گفت: محور کلیدی فعالیت‌ها در این برنامه "تولید" است و باید با رفع اشتباهات، به این امر به‌صورت جدی پرداخته شود تا به توسعه‌ و منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مناطق آزاد مطابق با اسناد بالادستی رسید.

وی گردشگری را هم مصداقی از فعالیت های تولیدی دانست و ادامه داد: صنایع جدید و تکمیلی برای توسعه گردشگری موردنیاز هست و با این رویکرد هم‌خوانی دارد.

مومنی، توجه به مزایای متمایز کننده مناطق آزاد از سرزمین اصلی را مهم عنوان کرد و گفت: هنوزفعالان مناطق آزاد در مسائلی مانند مالیات، سردرگم هستند.

وی، با کم‌اهمیت دانستن مسئله‌ فعلی صدور روادید ، افزود: گمرک و تسهیلات آن هم در مناطق آزاد تمایز خود را از دست داده‌اند.

مومنی با تاکید بر اینکه فروش زمین در مناطق آزاد باید به‌طور کامل متوقف شوند، گفت: باید طرحی جامع برای اداره مناطق آزاد هفت‌گانه‌ و مناطق آزاد جدید تدوین کرد و به چگونگی تامین منابع مالی جدید اندیشید، چرا که تامین بستر و زيرساخت‌های لازم آن هم از عهده بخش خصوصی خارج است و هم در توان دولت نیست، پس با طرح موضوع در کانون بانک‌های خصوصی باید برای نیل به توسعه پایدار و ایفای نقش موثر در اقتصاد ملی، به رویکردی جدید رسید.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، توجه به مناطق ویژه را هم لازم دانست و گفت: اگر این مناطق در سیاست‌گذاری‌های مناطق آزاد همسو نشوند به نتایج خوبی نخواهیم رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: