کد خبر: ۸۸۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۵
خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دادگاهی در قاهره حکم اعدام ۱۲ عضو اخوان‌ المسلمین، از جمله دو رهبر این سازمان را تائید کرد. نام محکومان هنوز منتشر نشده است.

دادگستری مصر حکم اعدام ۱۲ عضو اخوان‌ المسلمین را تائید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دادگاهی در قاهره حکم اعدام ۱۲ عضو اخوان‌ المسلمین، از جمله دو رهبر این سازمان را تائید کرد. نام محکومان هنوز منتشر نشده است.

اخوان‌المسلمین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان سیاسی حکومت‌های مصر از قرن بیستم به شمار می‌رود. در پی انقلاب فوریه ۲۰۱۱ و سرنگونی سه دهه حکومت حسنی مبارک، محمد مرسی، عضو حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان در تنها انتخابات آزاد تاریخ مصر به قدرت رسید. وی پس از یک سال ریاست جمهوری با تظاهرات مخالفان و مداخله ارتش سرنگون شد و به زندان افتاد. آقای مرسی در سال ۲۰۱۹ و در جریان یکی از جلسات رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه درگذشت.

دولت مصر اخوان‌المسلمین را از سال ۲۰۱۳و پس از سرنگونی محمد مرسی از قدرت، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. این سازمان پس از کشتار هوادارانش در خیابان‌های قاهره و اسکندریه در تابستان ۲۰۱۳، عملا متلاشی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: