کد خبر: ۸۸۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
تعداد بازدید: ۴۶۸
بیانیه گام دوم انقلاب یکی از کم‌نظیرترین و بلندپایه‌ترین متون سیاسی است که تا امروز توسط یک رهبر سیاسی مذهبی خطاب به اقشار مختلف مردم یک کشور تهیه‌شده است. توجه به این بیانیه به‌عنوان چراغ راه آینده انقلاب و پیشنهاد هوشمندانه ساختن چهل سال آینده انقلاب اسلامی ایران، برای دولتمردان یک امر ضروری است.

بیانیه گام دوم سنجه توفیق دولت‌هابه گزارش خبرداغ ،ذکر این نکته حائز اهمیت است که در کنار طرح‌های بالادستی، برنامه‌های 6‌ساله توسعه و سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۱۴۴۴، جایگاه واقعی این بیانیه، بیشتر مشخص می‌شود.
این بیانیه با هوشمندی و در شرایط خاصی تهیه‌شده و حاوی راهنمایی‌های ذی‌قیمت و بسیار ارزشمندی است که از سرچشمه بیش از پنجاه سال مجاهدت، خدمت و رهبری انقلاب اسلامی توسط رهبر فرزانه انقلاب نشئت‌گرفته است. شناخت مؤلفه‌های کنونی جامعه امروز ایران و پیش‌بینی آینده چهل‌ساله این کشور با توجه به پیچیدگی‌های داخلی و خارجی در وهله اول امری بسیار دشوار و حتی ناممکن به نظر می‌رسد اما شخصیتی برجسته مانند رهبر معظم انقلاب به‌واسطه حزم، ذکاوت و بصیرت برخاسته از تقوا و پارسایی می‌تواند راهنمای قابل اتکایی برای ترسیم آینده ایران باشد.
پرواضح است که میزان پایبندی دولت‌ها به این بیانیه نشانگر اعتماد و اعتقاد آن‌ها به نظرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است زیرا که در شرایط دشوار کنونی آنچه که می‌تواند راه رهایی برای دولتمردان باشد صرف‌نظر از تخصص و مهارت‌های حکمرانی بهره‌برداری از راهنمایی‌های رهبران الهی است.
در مناظرات اخیر کاندیداهای محترم ریاست جمهوری آن‌چنان‌که بایدوشاید دیدگاه‌هايی نسبت به این بیانیه مطرح نشد و حق آن، نه در سؤالات مطروحه و نه در بیانات کاندیداها ادا نگردید؛حال‌آنکه اگر در این بیانیه تدقیق لازم صورت بگیرد قطعا راه‌حل ریشه‌ای غالب مشکلات امروز کشور یافت می‌شود.به نظر می‌رسد دولتمردان به دلیل مشغله و درگیر شدن با پیچیدگی‌های غیرضروری سیاسی از این گنج‌نامه غافل مانده و راه‌حل مشکلات را در جای دیگری جست‌وجو می‌کنند، درحالی‌که رهبر فرزانه انقلاب شاه‌کلید اصلی رفع مشکلات موجود و آتی را برای ما بیان کرده‌اند. جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب جزء معدود تشکل‌های سیاسی است که با یک هویت مشخص و یک مأموریت معین شکل‌گرفته است و هدف اصلی خود را شناخت، گردآوری و آماده‌سازی بستر سیاسی مناسب برای پیشرفت نیروهای تراز انقلاب در آینده انقلاب ترسیم نموده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این جمعیت، مطالبه‌گری میزان پایبندی دستگاه‌های اجرایی به بیانیه گام دوم انقلاب و کمک به‌تمامی دستگاه‌ها برای نیل به این هدف والاست.

نویسنده: یاشار نراقی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: