کد خبر: ۸۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۲۸۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های وارداتی علیه ویروس کرونا با توجه به تولید واکسن‌های برکت، فخرا، پاستور و غیره، حذف نمی‌شود و ممنوعیتی در این زمینه نداریم.

جهانپور: با وجود تولید واکسن داخلی کرونا، واکسن‌های وارداتی حذف نمی‌شود؛ ممنوعیتی در این زمینه نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های وارداتی علیه ویروس کرونا با توجه به تولید واکسن‌های برکت، فخرا، پاستور و غیره، حذف نمی‌شود و ممنوعیتی در این زمینه نداریم.

کیانوش جهانپور روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از مستند شنا با دستهای بسته و عکس مدافعان سلامت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر در پی توافق با خارجی ها خرید و پیش خرید واکسن داریم و با تولید واکسن های ایرانی نیز سرعت واکسیناسیون عمومی علیه کرونا افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: اکنون در فاز ۱ واکسن برکت بی خطری و در فاز ۲ ایمنی زایی بررسی شده و در مرحله اول تزریق این واکسن به داوطلبان انجام و مرحله دوم نیز آغاز شده و با توجه به اینکه در شرایط بحران هستیم مانند کشورهای دیگر بعد از اطمینان از ایمنی زایی، منتظر نتایج فاز ۳ نمانده و تزریق واکسن را داوطلبانه آغاز کردیم.

جهانپور با بیان اینکه باید روزانه ۱۵۰ ایرانی واکسن دریافت کنند، ادامه داد: همه گزارش ها در مورد واکسن برکت مطلوب بوده و چند صد هزار دز تولید شده و با توجه به نظر کمیته های مشورتی که عنصر مصلحت هستند و مراجع مربوطه واکسیناسیون عمومی را آغاز خواهیم کرد.

وی سازمان غذا و دارو را تنها مرجع ملی در مورد واکسن دانست و تصریح کرد: در مورد واکسن پاستور و کوبا که پاستورکووک نام دارد، یک گام جلوتر رفته و بعد از انجام کارهای آزمایشی و بالینی فاز ۱ و ۲، کشور کوبا فاز ۳ را شروع کرده و ده ها هزار نفر واکسینه شده اند و در کشور نیز این واکسن روی ۲۴ هزار نفر تزریق شده و مرحله فاز ۳ نیز انجام شده و گزارشها قابل قبول بوده است.

به گفته جهانپور، در مورد واکسن های برکت و پاستورکووک تولید انبوه شده و تا صدور مجوز اضطراری عرضه و توزیع نخواهیم داشت و روی افراد داوطلب تزریق می شود.

وی در مورد وضعیت واکسن فخرا افزود: این واکسن نیز فازهای ۱ و ۲ را با موفقیت گذرانده و به افراد داوطلب تزریق شده و مانند واکسن رازی فعلا فاصله زمانی برای واکسیناسیون آن وجود دارد.

جهانپور با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم، اظهار داشت: واردات واکسن همچنان ادامه دارد و با توجه به تولید انبوه واکسن های ایرانی، از لحاظ فنی مهم است که افراد در چه گروه سنی، تحصیلی و شغلی چه نوع واکسنی را دریافت کنند، اکنون هر فرد باید ۲ دز واکسن علیه کرونا تزریق کند که البته در بعضی از واکسن به ۳ دز هم می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: