کد خبر: ۸۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
تعداد بازدید: ۲۲۱
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از تولید ۸ تا ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی تا پایان تابستان خبر داد.

معاون وزارت بهداشت: تا پایان تابستان ۸ تا ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی تولید می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از صداوسیما: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از تولید ۸ تا ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی تا پایان تابستان خبر داد.

نجفی گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، تا پایان تابستان ۸ تا ۱۰ میلیون دوز واکسن ایرانی در کشور تولید خواهد شد.تولید ۸ میلیون دوز واکسن ایرانی تا پایان تابستان

وی افزود: تاکنون پنج شرکت تولید کننده، مجوز تولید واکسن را از کمیته ملی اخلاق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده اند و این واکسن‌ها مراحل ۲ و سه کارآزمایی بالینی را طی می‌کنند.

رئیس کمیته ملی اخلاق وزارت بهداشت با اشاره به نبود واکسن به میزان لازم در دنیا ادامه داد: در چنین شرایطی، بسیاری از کشور‌های دنیا، به برخی از واکسن‌ها قبل از، گذراندن تمام مراحل علمی، مجوز واکسیناسیون عمومی داده می‌شود، اما تاکنون در کشور ما، چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: ضرورت حمایت از تولید واکسن ایرانی در شرایط فعلی و اهمیت ایمنی مردم از جمله مباحث مهم تاثیرگذار در این تصمیم است.

نجفی اظهار داشت: تولید انبوه واکسن در کشور، نیازمند مجوز نهاد‌های نظارتی، از جمله سازمان غذا و دارو است.

رئیس کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیاز کشور به بیش از مقدار تولیدی افزود: برای پوشش واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه، هم به واکسن ایرانی و هم به واکسن خارجی در کشور نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: