کد خبر: ۸۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۳۸
در حاشیه سفر دکتر مونسان به مسکو انجام شد
سند تفاهم‌نامه همکاری بین موزه‌ دولتی الکساندر پوشکین روسیه با موزه نیاوران ایران همزمان با سفر دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان به مسکو، در مراسمی به امضای امیر رضا شریف‌نیا، مدیر موزه نیاوران و مارینا لوشاک، رئیس موزه دولتی پوشکین رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین موزه پوشکین روسیه و نیاوران ایرانبه‌گزارش خبرداغ و به‌نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو، براساس این یادداشت تفاهم‌نامه که امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ به امضا رسید، قرار است موزه‌های نیاوران و پوشکین در زمینه آموزشی، پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تبادل آثار تاریخی به‌منظور نمایش در دو کشور همکاری کنند.

موزه دولتی «الکساندر پوشکین» یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنر ملل در روسیه و جهان است.

موزه‌ای با قدمت بیش از یک قرن که در حال حاضر بیش از ۶۷۰هزار اثر هنری، از جمله تابلوهای نقاشی، مجسمه، آثار باستانی، سکه و اشیا مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

مجموعه‌ای غنی از عتیقه جات قرون وسطایی و دوره رنسانس، آثار مصرباستان و عهد عتیق، تابلوهای نقاشی اروپا از قرن هشتم تا هجدهم میلادی، آثار هنر یونان و روم باستان در طبقات مختلف این موزه به تماشای عموم گذاشته شده است.

عملیات ساخت این موزه از سال ۱۸۹۸ میلادی آغاز و پس از ۱۴ سال، در سیزدهم ژوئن ۱۹۱۲ میلادی با حضور «امپراتور نیکلای دوم» آخرین تزار روسیه، افتتاح شد.

در سال ۱۹۳۲ میلادی نیز عنوان موزه دولتی را دریافت کرد و ۵ سال بعد بطور رسمی نام الکساندر پوشکین، شاعر و ادیب بزرگ روسی، برای آن انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: