کد خبر: ۸۸۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۱۵
عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به خاطر کمبود واکسن افراد می‌توانند از نوع دیگری از واکسن‌های کرونا برای نوبت دوم واکسیناسیون خود در برابر کرونا استفاده کنند و البته استفاده از واکسن ایرانی توصیه می‌شود.

مینو محرز: واکسن در جهان کم استبه گزارش خبرداغ به نقل از  آنا: عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به خاطر کمبود واکسن افراد می‌توانند از نوع دیگری از واکسن‌های کرونا برای نوبت دوم واکسیناسیون خود در برابر کرونا استفاده کنند و البته استفاده از واکسن ایرانی توصیه می‌شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ضمن تأیید خبر کمبود واکسن کووید-۱۹ در کشور گفت: افرادی که برای تزریق نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند ولی به آن‌ها گفته می‌شود که واکسن نیست، می‌توانند از نوع دیگر از واکسن‌های کووید-۱۹ استفاده کنند.

وی تأکید کرد: استفاده از نوع دیگری از واکسن در نوبت دوم واکسیناسیون بی‌ضرر است

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز واکسن در سطح جهان کم است، بسیار از شرکت‌هایی که واکسن می‌فروشند مشتریان بهتری پیدا می‌کنند یا خود آن‌ها نمی‌توانند تهیه کنند

وی افزود: این موضوعی است که جامعه باید درک کند و تاکنون در جهان هیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدی واکسن کرونا تولید میلیاردی نداشته‌اند، جدای تهیه واکسن حتی در لوازمی که برای خرید و جابه‌جایی واکسن لازم است، کمبود وجود دارد و ما و بسیاری از کشورها در تهیه لوله‌ها و سرپوش‌هایی که برای خرید واکسن نیاز است هم کمبود داریم.

محرز گفت: میزان تولید واکسن با شیب مشخصی بالا می‌رود اما نیاز به واکسن در جهان به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و مشخص است که تولیدات جوابگو نیست.

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا به این پرسش که «آیا به‌جای واکسن خارجی و در نوبت دوم واکسیناسیون‌ها، از واکسن ایرانی هم می‌توان استفاده کرد؟» پاسخ داد: بله می‌توانیم از واکسن ایرانی در نوبت دوم استفاده کنیم، واکسن ایرانی نتایج خوبی داشته است به‌راحتی می‌تواند جایگزین کمبودها قرار گیرد

وی در پایان گفت: واکسن کوو ایران برکت واکسنی بود که شخصاً تزریق کردم و از سلامت آن مطمئن هستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: