کد خبر: ۸۸۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۴۹۴
بهبود خدمات اینترنتی درکیش از مهم ترین درخواست هایی بود که در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این جزیره مطرح شد.

مطالبه بهبود خدمات اینترنتی در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، امیر سوداگران مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اشاره به اینکه مهم ترین هدف سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جزیره کیش کمک به بهبود زیر ساختهای حوزه ارتباطات و فناوری بود ، گفت: دراین سفر پس از شرح وضعیت موجود زیرساخت های ارتباطی در منطقه آزاد کیش ، خواستار پیگیری و تسریع در بهبود خدمات اینترنتی ثابت و سیار بعنوان مطالبه ای ضروری و عمومی ساکنان و گردشگران شدیم.

وی افزود: درارائه تمام گزارش ها، مکاتبات رسمی و روند بازدیدها شرایط موجود و مشکلات جزیره به طور کامل به وزیر ارتباطات اطلاع داده شد.

امیر سوداگران اظهار داشت : در دو سال گذشته، در راستای تقویت زیرساخت های ارتباطی جزیره کیش، طرح فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش به سرزمین اصلی و طرح 100 کیلومتر شبکه زیرساخت فیبرنوری درون جزیره کیش انجام شده است، اما متأسفانه، بهره برداری نکردن اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار از زیرساخت های فراهم شده، عدم بروزرسانی و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اپراتورها و همچنین نبود نظارت کافی بر کیفیت خدمات ارتباطی در جزیره کیش، موجب ارائه نامطلوب اینترنت ثابت و سیار در این جزیره شده که نارضایتی فراوان ساکنان و گردشگران را به دنبال داشته است.

سوداگران افزود: این وضعیت با برنامه های راهبردی سازمان در ایجاد شهرهوشمند، استقرار استارتاپ ها و تقویت کسب و کارهای اینترنتی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت اپراتورهای خدمات اینترنتی ثابت و سیار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر می شود تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به نمایندگی از این وزارتخانه، مسئولیت نظارت برعملکرد این اپراتورها را بر عهده دارد.

به گفته سوداگران ، وجود فرکانس های ارتباطی مزاحم در جزیره کیش و مؤثر دانستن آن بر ضعف خدمات ارتباطی سیار، موضوعی بود که برای نخستین مرتبه در این سفر عنوان شد که در صورت صحت آن، تجهیزات و مجوزهای قانونی برای رصد این موضوع و پیگیری و رفع آن در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است.

مدیر فناوریاطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: در این سفر، با دستورصریح محمد جواد آذری جهرمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مقرر شد تا این موضوعات پیگیری شده و نتیجه اقدامات ظرف مدت دو هفته اعلام شود.

سوداگران گفت: اتصال 34 دکل مخابراتی تجمیعی موجود به شبکه فیبرنوری درون جزیره کیش و احداث 5 دکل مخابراتی تجمیعی جدید نیز به منظور تقویت ارتباطات سیار در این جزیره بسیار ضروری است که موضوعات در دستور کار اپراتور تله کیش قرار دارد و با انجام آن، شاهد بهبود چشمگیر وضعیت ارتباطات سیار در جزیره خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: