کد خبر: ۸۸۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۴۳۲
مجلس با طرح تحقیق و تفحص خود می تواند عملکرد بانک های خصوصی و به اصطلاح تخصصی مانند گردشگری را بررسی و آنها را در مسیر شفافبت بیشتر قرار دهد.

تحقیق و تفحص مجلس باید سراغ بانک طرح تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی که چندی پیش در مجلس تصویب شده است، گام بسیار مهمی برای بررسی عملکرد بانک های خصوصی است.

به گزارش خبرداغ به نقل از اخبار بانك؛ این طرح می تواند زوایای پیدا و پنهان عملکرد بانک های خصوصی کشور را به طور شفاف پیش روی مردم و رسانه ها بگذارد.

بانک های خصوصی در ایران برای ایجاد تحول و رقابت در شبکه بانکی تاسیس شدند اما با گذشته بیش از دو دهه برخی به دلیل فساد و سوء مدیریت، با انحلال و ادغام مواجه و برخی هم با تغییرات در هیات مدیره مواجه شده اند.

برخی از بانک های خصوصی با نام حمایت از بخش های تخصصی وارد شبکه بانکی شده اند. بانک گردشگری یکی از این بانک های تخصصی است.

اولین بانک تخصصی و خصوصی در زمینه گردشگری در ایران است که در نهایت فعالیت این بانک با بانک‌های دیگر تفاوتی ندارد و تنها توجه ویژه‌تری به گردشگری دارد.

به چشم‌انداز این بانک که قصد داشته به آنها برسد توجه کنید:
جزء ۵ بانک برتر در بین بانک‌های خصوصی از منظر سهم بازار سپرده‌ه
در زمره ۵ برند برتر بانکی از دیدگاه مشتریان
منتخب به عنوان نخستین ارائه دهنده خدمات و محصولات در میان فعالین صنعت گردشگری
قرار گرفتن در بین ۵ بانک برتر از لحاظ کیفیت خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات

سوال این است این بانک در طول یک دهه توانسته به این اهداف خود دست یابد؟ آیا سرمایه گذاری در هتل را می توان نقطه عطف یک بانک که نام گردشگری را یدک می کشد نامید؟

این در حال است که چندی پیش خبر بازداشت بنیان گذار این بانک توسط برخی رسانه ها منتشر شد!

حال که طرح تحقیق و تفحص مجلس از بانک های خصوصی مصوب شده است، بهترین فرصت برای واکاوی و بررسی عملکرد این چنین بانک ها است.

باید بررسی شود که هدف از تاسیس این چنین بانک ها چه بوده و تا چه حد به اهداف خود دست یافته اند؟

بانک گردشگری که باید به طور کامل بررسی شود که در طول یک دهه چه فعالیت چشمگیری به ساخت ساخت هتل کرده است؟ کاری که اکنون برخی از موسسات و بانک ها هم در حال انجام آن هستند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: