کد خبر: ۸۸۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۴۰۲
این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در پایان هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، بدترین سقوط داوجونز از فوریه رقم خورد، تورم آمریکا از کنترل خارج شد!، صعود قدرتمند دلار در معاملات جهانی، ریزش ارز‌های دیجیتالی و رشد اندک قیمت سکه را در بر دارد.
تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیأت دولت/ چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها/ عقب‌نشینی دلار به کانال ۲۱ هزار تومانیبه گزارش خبرداغ به نقل از «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در پایان هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، بدترین سقوط داوجونز از فوریه رقم خورد، تورم آمریکا از کنترل خارج شد!، صعود قدرتمند دلار در معاملات جهانی، ریزش ارز‌های دیجیتالی و رشد اندک قیمت سکه را در بر دارد.

افزایش شاخص کل بورس در پایان هفته

در پایان فعالیت بورس در روز گذشته، شاخص کل با ۴۴۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۸۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۱۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به ۳۰۷ هزار و ۷۳۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۳۸۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۳۳ درصد به ۴۱۷ هزار و ۸۶۷ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۹۰۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۳۳ درصد به ۲۷۱ هزار و ۱۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۰۰۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به یک میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۹ واحد، شاخص بازار اول با ۳۷۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به ۸۶۹ هزار و ۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۴۵۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۱ درصد به ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰/ نقشه بازار امروز چگونه بود؟

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۳۵۹ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۵ درصد معادل ۴۴ هزار و ۹۲۴ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۶۱۵ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

بدترین سقوط داوجونز از فوریه رقم خورد

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) با نگرانی‌های سرمایه‌گذاران پیش از انتشار گزارش تورم آمریکا سقوط کردند. میانگین صنعتی داو جونز بدترین سقوط خود از ماه فوریه تا کنون را ثبت کرد و ۴۷۳.۶۶ واحد یا ۱.۳۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. این شاخص در پایان معاملات دیشب در ۳۴٫۲۶۹.۱۶ واحد بسته شد. اس‌اندپی ۰.۸۷ درصد سقوط کرد و به ۴٫۱۵۲.۱۰ واحد بازگشت در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۰۹ درصد افت کرد و به ۱۳٫۳۸۹.۴۳ واحد رسید. شاخص اس‌اندپی در معاملات دوشنبه ۱ درصد سقوط کرده بود و شاخص نزدک هم ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. در جلسه معاملاتی دیشب شاخص نوسان بورس سیبوئه که شاخص وحشت در بازار مالی آمریکا به حساب می‌آید تا ۲۳.۷۳ واحد جهش کرد. این سطح از این شاخص در دو ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

تورم آمریکا از کنترل خارج شد!

نرخ تورم آمریکا برای اولین بار در ۱۳ سال اخیر از چهار درصد عبور کرد. به نقل از اسوشیتدپرس، متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۴.۲ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۸ درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در ۱۳ سال اخیر بوده، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته؛ به گونه ای که تورم بنزین به ۴۹.۶ درصد رسیده است. پس از آن نیز سوخت های نفتی با تورم ۳۷.۳ درصد قرار گرفته است. 

صعود قدرتمند دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۷۲۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ریزش ارزهای دیجیتالی

ارزش بیشتر ارزهای مهم دیجیتالی ریزش پیدا کرد. 

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۶۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۴ هزار و ۱۵۰.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۰۵۸.۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۸ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۶۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۳۴.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۷ درصد کاهش

۴- دوج کوین

قیمت: ۰.۴۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۱۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۵۷ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۰ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۸.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۵ درصد افزایش

۹- بیتکوین کش

قیمت: ۱۳۹۰.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۱ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۳۴۷.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۳ درصد افزایش

هشدار رئیس مجلس به بانک مرکزی در زمینه رمزارزها

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی در مورد خطر رمزارزها و جلوگیری از اقدامات مشابه مؤسسات مالی اعتباری غیر مجاز هشدار داد. /فارس

عقب‌نشینی دلار به کانال ۲۱ هزار تومانی

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز (چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه) با ۳۵۴ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۱ هزار و ۹۸۱ تومان رسید. قیمت فروش یورو نیز در ساعت ۱۳ امروز با افزایش ۳۴۲ تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

رشد اندک قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (چهارشنبه) در بازار تهران با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به ۱۰ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۹۵ هزار و ۶۵۵ تومان رسید. قیمت مثقال طلا نیز چهار  میلیون و ۳۱۳ هزار تومان شد.

تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیأت دولت

افزایش حق مسکن کارگران که طبق مصوبه شورای عالی کار در سال گذشته پیشنهاد شد، از مبلغ 300 هزار تومان به 450 هزار تومان برسد،باید برای اجرا در هیات دولت تصویب می‌شد؛ البته در مصوبه شورای عالی کار تاکید شده بود که این مصوبه از اول سال 1400 باید اجرا شود، بنابراین اکنون که به تصویب دولت رسیده باید عطف به ماسبق شده و برای حقوق فروردین سال جاری هم پرداخت شود. در این زمینه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران عزیز تصویب هیات وزیران رسید.

چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها

ایرانی ها کماکان بزرگ ترین گروه خارجی خریدار خانه در ترکیه هستند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کاهش محدودیت های کرونایی در ترکیه باعث شده تا تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته باشد؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ماه آوریل، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱۶ درصد افزایش داشته و به ۴۰۷۷ واحد رسیده است. پس از کاهش ارزش پول ملی ترکیه، جذابیت خرید خانه توسط خارجی ها بیشتر شده است. 

از ۹۵ هزار و ۸۶۳ خانه فروخته شده( شامل اتباع خارجی و اتباع ترک)، استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه بوده و طی یک سال اخیر ۵۱ هزار و ۶۲۳ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنکارا با ۲۵ هزار و ۳۹۵ مورد و آنکارا با ۱۵ هزار و ۳۵۸ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه بوده اند. به گفته مرکز آمار ترکیه، در ماه آوریل اتباع ایرانی با خرید ۵۵۷ واحد خانه، بزرگ ترین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با خرید ۵۴۶ خانه در صدر این ماه قرارگرفته اند. شهروندان روسی با خرید ۴۰۲ خانه در ترکیه سومین گروه بزرگ خارجی خریدار مسکن بوده اند. محبوب ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی استانبول، آنتالیا و ازمیر بوده است. 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: