کد خبر: ۸۸۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۹
آنتونی بلینکن روز چهارشنبه در نشست خبری معرفی گزارش سالانه آمریکا برای آزادی بیان در سال ۲۰۲۰ در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تل آویو و فلسطین گفت: ما عمیقا با اسرائیلی ها، فلسطینی ها و شرکای منطقه‌ای تعامل داریم تا برای کاهش تنش فشار آوریم. ما قویا حملات راکتی از غزه را محکوم می کنیم، اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و فلسطینی ها هم حق زندگی در ایمنی و امنیت را دارند.

بلینکن: با اسرائیلی ها، فلسطینی ها و شرکای منطقه‌ای تعامل داریم تا برای کاهش تنش فشار آوریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: آنتونی بلینکن روز چهارشنبه در نشست خبری معرفی گزارش سالانه آمریکا برای آزادی بیان در سال ۲۰۲۰ در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی و فلسطین گفت: ما عمیقا با اسرائیلی ها، فلسطینی ها و شرکای منطقه‌ای تعامل داریم تا برای کاهش تنش فشار آوریم. ما قویا حملات راکتی از غزه را محکوم می کنیم، اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و فلسطینی ها هم حق زندگی در ایمنی و امنیت را دارند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما برای کاهش تنش کار می کنیم، جیک سالیوان، وزیر خارجه، معاون وزیر خارجه با طرف‌های مختلف صحبت کردند اما مهم‌ترین نکته این است که همه طرف‌ها خشونت را کاهش دهند و به سمت آرامش بروند.

بلینکن در پاسخ به اینکه آیا فراتر از درخواست برای کاهش تنش، کار دیگری انجام می دهید و آیا واکنش اسرائیل با توجه به کشته شدن کودکان متناسب بوده است، مدعی شد: ما در سراسر دولت تعامل و تلاش داریم، که نه فقط با اسرائیل و فلسطین بلکه با شرکایمان که صدایمان را منعکس می سازند، در رایزنی هستیم و امیدوارم که تاثیرگذار باشد.

وی بدون کمترین اشاره به اشغالگری، ادامه شهرک‌سازی غیرقانونی، پاکسازی قومی و مذهبی در قدس و سرزمین‌های اشغالی افزود: تفاوت بسیار روشن و قطعی بین یک سازمان تروریستی که غیرنظامیان را کورکورانه هدف قرار می دهد با واکنش اسرائیل که تروریست‌هایی که راکت شلیک می‌کنند را هدف می گیرد؛ اما هربار که غیرنظامیان کشته می شوند، این اثرات بدی دارد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اسرائیل حتی در حالی که به حق برای دفاع از مردم خود واکنش نشان می دهد، مسئولیت بیشتری برای محافظت از بی گناهان دارد. ما به انتقال پیام به شرکا، اسرائیل و فلسطین ادامه می‌دهیم.

بلینکن در حالی این پاسخ را در نشست گزارش سالانه آزادی مذهبی سخن گفت که هیچ اشاره‌ای به حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی و به خاک و خون کشیدن آنها نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: