کد خبر: ۸۸۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
تعداد بازدید: ۲۱۷
دکتر مونسان از نمایشگاه «خط عشق» بازدید کرد
در نمایشگاه «خط عشق» علاوه بر ارائه ۴۰ تابلوی قرآنی ساخته شده از تلفیق سه تکنیک معرق، مشبک و خاتم در مقیاس ۱۰۰ در ۱۲۰ از یک ابداع هنری در حوزه نقاشی و صنایع‌دستی در حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

ارائه ۴۰ تابلوی قرآنی با تلفیق تکنیک‌های معرق، مشبک و خاتم و رونمایی از یک ابداع هنریبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ از نمایشگاه «خط عشق» که به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن هشتی وزارتخانه برگزار شد، بازدید کرد.

در این نمایشگاه ۴۰ تابلوی قرآنی با خط عثمان‌طاها از بخش‌های مختلف قرآن که به صورت تلفیق تکنیک‌های معرق، مشبک و خاتم توسط استاد برجسته مرتضی آتش‌پنجه در مقیاس ۱۰۰ در ۱۲۰ ساخته شده به نمایش درآمد.

تابلوی ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام که نقاشی آن توسط سید مرتضی حسینی کشیده شده و توسط آتش‌پنجه کار معرق روی آن صورت گرفته از دیگر آثار ارائه شده در این نمایشگاه بود.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به رونمایی از یک ابداع هنری که در مراحل ثبت اختراع قرار دارد، اشاره کرد.

آتش‌پنجه در این خصوص به خبرنگار میراث‌آریا گفت: «من یک هنر جدید را ابداع کرده‌ام که امروز برای اولین‌بار در حضور دکتر مونسان از آن رونمایی شد. این ابداع تلفیقی از نقاشی و صنایع‌دستی است و هم‌اکنون در مرحله ثبت اختراع قرار دارد. توضیحات بیشتر در این خصوص را پس از ثبت ارائه خواهم داد.»

او همچنین در خصوص تابلوهای قرآنی به نمایش درآمده در این نمایشگاه بیان کرد: « ارائه این ۴۰ تابلو به طور کامل در یک نمایشگاه امروز برای اولین بار اتفاق افتاد. این تابلوها با خط عثمان طاها و تلفیقی از معرق، مشبک و خاتم در مقیاس ۱۰۰ در ۱۲۰ ساخته‌ شده‌اند و پنج سال ساخت آن‌ها زمان برده است.»

آتش‌پنجه افزود: « هم اکنون در حال کار روی مجموعه قرآن کریم هستم که به صورت ۶۰۴ تابلو در ابعاد ۸۰ در ۱۰۰ ارائه خواهد شد. تمام خط‌های آن را برش زده‌ام و آماده است، برای شروع مرحله بعدی که زمان‌بر و هزینه‌بر است فعلا دست نگه داشته‌ام.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: