کد خبر: ۸۸۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
تعداد بازدید: ۴۱۰
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آجیل می‌تواند باعث کاهش وزن باشد البته مشزوط بر آن که بدون شکر یا نمک و با رعایت رژیم سالم استفاده شود، گرچه یک مشکل بزرگ این است که این ماده غذایی گرانقیمت است.

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آجیل می‌تواند باعث کاهش وزن باشد البته مشزوط بر آن که بدون شکر یا نمک و با رعایت رژیم سالم استفاده شود، گرچه یک مشکل بزرگ این است که این ماده غذایی گرانقیمت است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، تحقیقات جدید حاکی از آن است که گنجاندن انواع آجیل‌ها در رژیم غذایی،   نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه همچنین می‌تواند در طولانی مدت وزن شما را پایین نگه دارد.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrients نشان داد که افزودن مخلوطی از آجیل‌های درختی مختلف، در یک برنامه مدیریت وزن منجر به کاهش وزن قابل توجه و بهبود احساس سیری می‌شود. گروهی متشکل از ۹۵ زن و مرد که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و بین سنین ۳۰-۶۸ سال داشتند به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه دستور داده شد که ۱.۵ اونس آجیل مخلوط درختی مصرف کنند در حالی که به گروه دیگر گفته شد که یک میان وعده چوب شور داشته باشند. توجه به این نکته مهم است که هر دو میان وعده به یک میزان کالری داشتند.

کاهش وزن
هر یک از شرکت کنندگان از رژیم لاغری کاهش وزن استفاده کردند، به این معنی که آن‌ها میزان کالری دریافتی خود را در حدود ۵۰۰ کالری روزانه کاهش داده و حدود سه ماه روی خوردن غذا‌های بیشتر با چگالی کالری بالا تمرکز کردند. این مطالعه با یک برنامه نگهداری وزن ۱۲ هفته‌ای به پایان رسید.


نتیجه؟ همانطور که مشخص شد، هر دو گروه در ۱۲ هفته اول کاهش وزن قابل توجهی را نشان داده اند، با این حال، ثابت شد که کسانی که در بخش نگهداری وزن به خوردن آجیل ادامه می‌دهند، سطح سیری خود  را افزایش می‌دهند. محققان بر این باورند که عمدتا به همین دلیل است که گروهی که آجیل درختی می‌خورند در مقایسه با گروهی که میان وعده چوب شور  را می‌خورند، مدیریت وزن بهتری را نیز نشان می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: